vleesbotvraagjes

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vleesbotvraagjes

Berichtdoor Barfplaats

koningBilly
1-ster

vleesbotvraagjes

Berichtdoor koningBilly » Vr 02 Aug 2013, 23:28

Ik vroeg me af of lamsribben nou wel of niet behoren tot vet vlees... van kalfsvlees zeggen ze toch altijd datt mager vlees is en van paard ook. maar hoe zit dat met lam?
Ik heb vandaag twee grote plakken gehaald en versneden. jonge ribben met goed wat vlees aan, maar ook wel wat vet.
Ik voer als basis KVV, verschillende diersoorten de barfdingetjes die ik bijgeef zijn als hapje bedoeld of in de plaats van de kvv die dag. al afhankelijk van hoe groot de portie is.
Gezien de teckel nogal snel bijkomt en de porties ander echt belachelijk klein worden vroeg ik me a of lam nou aanzet of niet..
verder krijgt ie kippennekjes en kippenkarkas, maar dat zijn plakken vleeskarkas.
In onze supermarkt verkopen ze heel soms runderribben om wat aan te kluiven. al vraag ik me soms af of ze niet rund op het etiket zetten en het eigenlijk varken is....
nova
5-sterren

Re: vleesbotvraagjes

Berichtdoor nova » Vr 02 Aug 2013, 23:54

Laat die runderribben maar heel mooi waar ze zijn,  dat zijn  uitstekende botten  om voor een hoop problemen te zorgen  :-X

Lamribben kunnen vet en mager zijn, maar zijn ze vet, dan zijn het ook vaak botten van oudere dieren. De ribben zijn dus harder als  bot van bijv. klein gevogelte.
Het zijn hoe dan ook geen beginnersbotten
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 03 Aug 2013, 09:08

koningBilly schreef:Ik vroeg me af of lamsribben nou wel of niet behoren tot vet vlees... van kalfsvlees zeggen ze toch altijd datt mager vlees is en van paard ook. maar hoe zit dat met lam?
Ik heb vandaag twee grote plakken gehaald en versneden. jonge ribben met goed wat vlees aan, maar ook wel wat vet.
Ik voer als basis KVV, verschillende diersoorten de barfdingetjes die ik bijgeef zijn als hapje bedoeld of in de plaats van de kvv die dag. al afhankelijk van hoe groot de portie is.
Gezien de teckel nogal snel bijkomt en de porties ander echt belachelijk klein worden vroeg ik me a of lam nou aanzet of niet..
verder krijgt ie kippennekjes en kippenkarkas, maar dat zijn plakken vleeskarkas.
In onze supermarkt verkopen ze heel soms runderribben om wat aan te kluiven. al vraag ik me soms af of ze niet rund op het etiket zetten en het eigenlijk varken is....

Lamsrib is vet ja.
Runderrib is geen juist vleesbot. Veeeeeel te hard! Je loopt het risico op schade aan het gebit en, als ze dat bot toch binnen krijgen, loop je kans op verstopping.
koningBilly
1-ster

Berichtdoor koningBilly » Za 03 Aug 2013, 13:18

Sinds mijn verdenking dat ze soms varkensrib ertussen draaien krijgt ie ook niks meer van daar. Dus das geen probleem meer.
De lamsribben die ik nu heb zijn wel van een jong lam denk ik. ik kon de ribben zo doorsnijden met mijn hakmes.
Wat zijn dan barfhapjes die "mager " zijn? Kip is ook niet zo mager heb ik begrepen. Al zie ik aan die nekjes weinig vet eigenlijk...
Drijver
5-sterren

Berichtdoor Drijver » Za 03 Aug 2013, 17:11

Kip is wel mager vlees, als je het vel er maar afhaalt. Net als kalkoen.
Konijn is ook mager.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”