moeilijk poepen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

moeilijk poepen

Berichtdoor Barfplaats

Ejka
2-sterren

moeilijk poepen

Berichtdoor Ejka » Wo 18 Mei 2005, 20:37

Hallo allemaal

Wat kan ik mijn pup geven zodat zij wat makkelijker kan poepen. Ze heeft er ook last van als ik alleen maar kvv geef. Ze krijgt eerst vlees voordat ze een botje krijgt en dat is alleen nog kippennekken en lamsribben. Of een kip met botten. Op de dagen dat ze geen kvv krijgt geef ik haar een groentemix. Wat mij opvalt is dat ze niet echt veel drinkt.
Doedels
5-sterren

Re:moeilijk poepen

Berichtdoor Doedels » Wo 18 Mei 2005, 20:45

Hoi Ejka,
Met vers voer drinken honden een stuk minden dan met brokken. Vers voer bestaat uit ruim 60% vocht en in tegenstelling tot brokken zitten er geen bestanddelen in die dorst veroorzaken. Hart, lever en vet/olie werken laxerend.
Maar wat bedoel je precies met makkelijker poepen? Hoe poept jouw pup nu? Alle details graag! :P
rees

Berichtdoor rees » Wo 18 Mei 2005, 20:50

Meestal geef ik pens als ze moeite hebben met poepen.
Ejka
2-sterren

Berichtdoor Ejka » Wo 18 Mei 2005, 20:51

Wat ik bedoel is dat je haar echt ziet persen. Stukje lopen en dan weer persen. En ze krijgt voor de verhoudingen nog eerder te weinig als te veel bot. Omdat ik dat nog aan het opbouwen ben.
Doedels
5-sterren

Berichtdoor Doedels » Wo 18 Mei 2005, 20:54

En welke kleur heeft haar poep?
Ejka
2-sterren

Berichtdoor Ejka » Wo 18 Mei 2005, 21:01

Het varieert van donkerbruin naar lichtbruin. Afhankelijk wat ze gegeten heeft. Ik heb er nog niet zoveel orgaanvlees gegeven, omdat ze nog regelmatig kvv krijgt en ik er van uit ging dat dat wel voldoende is. Als ze bot heeft gegeten zie ik niet echt stukjes erin zitten.
Wat een lekker onderwerp he. ;)
Doedels
5-sterren

Berichtdoor Doedels » Wo 18 Mei 2005, 21:13

Ejka schreef:Het varieert van donkerbruin naar lichtbruin. Afhankelijk wat ze gegeten heeft.

Nou dat is helemaal OK, ze verteerd in ieder geval goed en er zit niet veel te veel bot in.

Ik heb er nog niet zoveel orgaanvlees gegeven, omdat ze nog regelmatig kvv krijgt en ik er van uit ging dat dat wel voldoende is.

Er zit inderdaad voldoende orgaanvlees in kvv, maar als jouw pup er moeite mee heeft kan je best tijdelijk wat meer geven tot dat ze alles weer onder controle heeft.

Wat een lekker onderwerp he. ;)

Ja, heerlijk onderwerp ;D Ik ben ook zo'n poep gluurder. Ik probeer de poep van mijn honden altijd te bekijken. check, check en dubbel check ;) Mijn man is zo mogelijk nog erger ;D
pippie
3-sterren

Berichtdoor pippie » Wo 18 Mei 2005, 21:44

Ja ik check ook regelmatig de poep van mijn honden enne Barfje poept perfekt ;D ;D ;D
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Wo 18 Mei 2005, 23:31

Bij het eten van botten is het aan te raden de waterbak een uurtje weg te zetten. Dit in verband met het verteringsproces.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 19 Mei 2005, 08:10

Je kunt ook wat meer bladgroente aan je groentemix toe voegen. Bladgroente laxeert. Je kunt eventueel ook wat visolie of olijfolie toevoegen. Dat laxeert ook.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”