zomer- jeuk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

zomer- jeuk

Berichtdoor Barfplaats

san :)
4-sterren

zomer- jeuk

Berichtdoor san :) » Do 25 Jul 2013, 09:49

hoi
even een vraagje. sinds jongs af aan heeft mijn hondje in de zomer jeuk. dit concentreert zich vooral op zn borst (krabben met achterpoot over buik) zijn pootjes en soms ook zijn liezen. in de winter is dit helemaal weg.  voorheen had ik druppeltjes van Allergo die wel hielpen maar dit lijkt niet meer te helpen.

het is niet zo dat ie constant laan het krabben is, zijn meer van die aanvallen. is alleen zo vervelend dat ie dan weer een korstje krabt wat weer gaat jeuken.

nu zit ik in een dilemma, ga ik met hem langs de DA voor iets van een tabletje, of kan ik zelf nog wat doen?
houd al wel zijn huid even wat vetter en smeer de plekjes in nu met teatree

graag advies :)
Lizzy
Moderator

Re: zomer- jeuk

Berichtdoor Lizzy » Do 25 Jul 2013, 12:07

Het is handig om te achterhalen waar het van is. Het kan een allergie zijn voor gras/pollen/planten. Het kan ook door wondjes van brandnetel en distel komen (die dan gaan jeuken). Het kan ook voor water komen.

Als je hondje zwemt in de zomer, is het goed om de waterkwaliteit heel goed in de gaten te houden, bij thuiskomst je hond goed af te spoelen met schoon water en hem vooral heel goed af te drogen.

Afhankelijk van in welke maand het begint, kun je 2 maanden voor dat het normaal begint volgend jaar met Puur Pollen beginnen. Dit werkt goed bij allergieen voor pollen/planten. Je kunt dit aanvullen met Puur Jeuk. En waar ik jaren geleden goede ervaring mee heb gehad is Vachtkruiden van de Groene Os. Dat werkt ook goed bij seizoengebonden huidproblemen.

Kortom, je kunt nog zeker wel het e.e.a. zelf proberen. En prednison zou ik echt alleen als laatste redmiddel geven......
san :)
4-sterren

Berichtdoor san :) » Do 25 Jul 2013, 13:40

het is een reactie inderdaad op iets buiten. hij zit wel in het water maar dit lijkt niet te verergeren. in september is het ook altijd weer over. puup pollen heb ik geprobeerd vorig jaar. puur jeuk zou ik nog wel kunnen proberen.
en vachtkruiden?  dat is misschien nog wel een optie.

vind het voor prednison ook niet erg genoeg. hij heeft niet continue jeuk, zo een paar keren per dag dat het kriebelt en dat ie krabt.
als ik dat vergelijk met hondjes die ik ken met jeuk is dat nog veel erger
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”