eendenekken en drinken

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

eendenekken en drinken

Berichtdoor Barfplaats

Supermax
3-sterren

eendenekken en drinken

Berichtdoor Supermax » Di 17 Mei 2005, 14:01

Hallo,
Ik zit even met een vraagje. Van botten weet ik dat je de hond daarna 2 uur geen water mag geven (geloof dat sommige mensen ook 1 uur aanhouden maar ik doe 2 voor de zekerheid).
Hoe zit dat nu met eendenekken? Mag ie dan ook zo lang geen water, of is de hoeveelheid bot erin te verwaarlozen en mag de hond daarna meteen drinken?
Groetjes,
Mieke
Supermax
3-sterren

Re:eendenekken en drinken

Berichtdoor Supermax » Di 17 Mei 2005, 15:22

Hmmpf, had die vraag net zo goed niet kunnen stellen want meneer blieft geen eendenekken ::). Hij pakt ze aan, neemt ze mee naar zijn plek, kraakt er een keer op en dat is het. Nu ligt ie ernaast te slapen.
Dus denk dat ik ze straks maar weggooi, weten we ook weer voor de volgende keer, geen eendenekken (kippenekken vind ie dus wel lekker he).
Elise
5-sterren

Berichtdoor Elise » Di 17 Mei 2005, 15:31

Wat een kieskeurige hond zeg ;)

Ik geef Spike overigens wel gewoon water na de eendennekken. Nou ja, het staat er gewoon, maar meestal drinkt hij niks na een nekje.
Supermax
3-sterren

Berichtdoor Supermax » Di 17 Mei 2005, 16:38

Tja, dacht dus echt dat als ie kippenekken lust dat ie dan ook wel eendenekken zou lusten.... niet dus.
Andere botten lust ie wel hoor, dus dat scheelt wel weer :). Alleen kippelevertjes en kipfilet niet. Van kippelevertjes gaat ie rare bekken trekken ;D.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 17 Mei 2005, 22:46

Ik haal alleen het water weg wanneer ze een wat groter bot hebben gegeten. Ze mogen van mij trouwens sowieso nooit veel drinken net voor of na een maaltijd. Of er nu bot bij zat of niet. Gewoon een slokje mag natuurlijk wel, maar ik laat ze na het eten nooit een 'emmer leeg drinken'. Juliette de Bairacli Levy heeft daar iets over geschreven, dat een hond voor of na het eten niet veel moet drinken. Weet alleen niet uit mijn hoofd welk boekje.....

Jammer dat hij de eendennekken niet moet trouwens... Heb je nu een grote hoeveelheid over?
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Wo 18 Mei 2005, 12:22

Lizzy schreef:
Jammer dat hij de eendennekken niet moet trouwens... Heb je nu een grote hoeveelheid over?

Hint .... 8) 8) ;D
Supermax
3-sterren

Berichtdoor Supermax » Wo 18 Mei 2005, 17:56

;D Helemaal niets, het was gewoon een zakje om te proberen (stuk of 4 nekken dus). En die wou ik gewoon als tussendoortje geven. Tja, aangezien hij ze niet wou heb ik ze vervolgens weg kunnen gooien :(
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”