Kennelkuch met snotneus

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Kennelkuch met snotneus

Berichtdoor Barfplaats

Els&Flow
5-sterren

Kennelkuch met snotneus

Berichtdoor Els&Flow » Za 20 Jul 2013, 11:27

Flow is nu 5 maanden, heeft via een andere hond kennelkuch opgelopen terwijl ze geent was :-\. Ze hoest zo nu en dan (dat lijkt beter te gaan), maar heeft er sinds gisteren avond ook een snotneus bij. Het is doorzichtig, maar wanneer moet ik naar de da hiermee of is dat helemaal niet nodig?

Ze krijgt op het moment echinea, goijbessen, bisolvon en honing. We zijn ivm het keeltje even over gegaan op kvv.
-Saskia-
5-sterren

Re: Kennelkuch met snotneus

Berichtdoor -Saskia- » Za 20 Jul 2013, 13:53

Tsja, snotneus hoort er een beetje bij. Als ze er zelf geen overdreven last van heeft en het niet angstaanjagend fluoriserend ofzo van kleur wordt, zou ik het even laten gebeuren.
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Za 20 Jul 2013, 14:06

Kaio heeft het als pup gehad, hij was ook ingeent ertegen, toen zijn we naar de DA gegaan en kregen jawel hoor meteen AB. Voor evt secundaire infecties....
Maci heeft het als pup gehad, hij was ook ingeent ertegen, ja toen had ik zoiets ga toch geeen AB halen voor een virus? Hij heeft van vsm hoestdrank gekregen, weinig beweging, veel rust, geen halsband.
Fozzy heeft het niet gehad, hij is niet ingeent ertegen. Ik vind het nl net zoals de griepprik bij mensen.

Vooral bij Kaio toen uitte het zich in een flinke snotneus. Hoesten heeft ie amper gedaan.
Zelf zou ik dus niet meer hiermee naar een DA gaan zolang de hond voor de rest redelijk fit en levendig is en geen koorts heeft
NL_Annemieke
2-sterren

Berichtdoor NL_Annemieke » Za 20 Jul 2013, 14:43

Niet vergeten dat bisolvon niet alleen slijm in de luchtwegen, maar ook die in de neus verdunt! Het kan zelfs voorkomen dat het darmslijm ook verdund wordt. Zou zelf, zolang de neus-drup helder is, me er niet zo'n zorgen over maken .
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 20 Jul 2013, 15:27

Els en Max schreef:Flow is nu 5 maanden, heeft via een andere hond kennelkuch opgelopen terwijl ze geent was :-\. Ze hoest zo nu en dan (dat lijkt beter te gaan), maar heeft er sinds gisteren avond ook een snotneus bij. Het is doorzichtig, maar wanneer moet ik naar de da hiermee of is dat helemaal niet nodig?

Ze krijgt op het moment echinea, goijbessen, bisolvon en honing. We zijn ivm het keeltje even over gegaan op kvv.

Honden/pups krijgen juist kennelhoest wanneer je ze inent. Misschien toch een goed idee om de kennelhoestenting wel te gaan overdenken ipv het hele pakket er in te laten zetten?

Waarom Bisolvon?

Honing: sommige honden krijgen daar juist een kriebelkeel van. Ik zou Echinacea Extra Forte van Bloem geven. Daar zit ook Plantago en Cat's Claw in en dat werkt goed op de luchtwegen.

Ik zou naar de DA gaan als de hoest te erg wordt of ze koorts krijgt of algeheel ziek wordt.
*Dorothea*
5-sterren

Berichtdoor *Dorothea* » Za 20 Jul 2013, 15:28

Ik zweer bij bronchofort hoestsiroop.
Antibiotica geef ik alleen bij hoge koorts of fluoriserend snot.
henneke
5-sterren

Berichtdoor henneke » Za 20 Jul 2013, 15:49

*Dorothea* schreef:Ik zweer bij bronchofort hoestsiroop.
Antibiotica geef ik alleen bij hoge koorts of fluoriserend snot.

gadverdamme ik heb gelijk beeld  :yucky:
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Za 20 Jul 2013, 15:50

NL_Annemieke schreef:Niet vergeten dat bisolvon niet alleen slijm in de luchtwegen, maar ook die in de neus verdunt! Het kan zelfs voorkomen dat het darmslijm ook verdund wordt. Zou zelf, zolang de neus-drup helder is, me er niet zo'n zorgen over maken .

Klinkt hartstikke logisch, ik zag dat verband even niet meer. :-\ daar gaan we dus gelijk mee stoppen. Met de honing ook even.

Die kennelkuch enting zet ik nu nooit meer, ben er helemaal klaar mee.

De Bloem ga ik gelijk halen, we gaan nog even niet naar de da. Even kijken wat er gebeurt als we stoppen met de bisolvon.

Stom he, Max ente ik helemaal niet, maar mn pup wel terwijl ik donders goed weet hoe of wat. Ik wil het zo graag goed doen, maar nu is mn meisje ziek. :'(
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Za 20 Jul 2013, 17:14

Els en Max schreef:Klinkt hartstikke logisch, ik zag dat verband even niet meer. :-\ daar gaan we dus gelijk mee stoppen. Met de honing ook even.

Die kennelkuch enting zet ik nu nooit meer, ben er helemaal klaar mee.

De Bloem ga ik gelijk halen, we gaan nog even niet naar de da. Even kijken wat er gebeurt als we stoppen met de bisolvon.

Stom he, Max ente ik helemaal niet, maar mn pup wel terwijl ik donders goed weet hoe of wat. Ik wil het zo graag goed doen, maar nu is mn meisje ziek. :'(

Ik heb bij Yuma deze hoestsiroop gebruikt:
hmm ik krijg de site niet open, in ieder geval het is een hoestsiroop op basis van slakken en tijm....Merknaam is iets van de Beierse Alpen....natuurlijk produkt.
Verder heb ik haar 20 dagen Lymphomiosot gegeven.

Sterkte met pupsel.
Roef & Hidde
5-sterren

Berichtdoor Roef & Hidde » Za 20 Jul 2013, 21:24

ik geef echt geen kennelhoest enting meer,Roef werd er steeds heel ziek van  :(
Hidde heeft deze enting nooit gekregen en ook nog geen 1 x kennel hoest gehad(afkloppen  ::))

Roef kreeg alle keren(3 x kennelhoest gehad) thijmsiroop en waterijsjes. en de laatste keer een echinaceatinctuur van de hol.DA wat erg snel hielp
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Zo 21 Jul 2013, 12:16

Gestopt met de Bisolvon en er word nauwelijks meer gehoest en al helemaal niet meer gesnotneust. Er word nooit meer geent voor k.k. en er komt nooit meer Bisolvon in huis.
Bedankt voor de tips en het meedenken. :)
Charlie Angel
Moderator

Berichtdoor Charlie Angel » Ma 22 Jul 2013, 23:51

Fijn dat mevrouwtje weer de goede kant op gaat. :-*
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”