Weinig eten met warm weer?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Sannetje
2-sterren

Berichtdoor Sannetje » Do 18 Jul 2013, 11:14

Kaatje eet als het zo warm is een stuk minder. Is dat normaal? En is er nog iets wat ik kan doen zodat ze er minder last van heeft?
fem fatale
5-sterren

Re: Weinig eten met warm weer?

Berichtdoor fem fatale » Do 18 Jul 2013, 11:56

Ja dat is normaal, minder eten en minder bewegen is wat ze zelf doen om er minder last van te hebben.

Je kunt zorgen voor voldoende vers water, en voor een koele schaduwplek. Verder laten gaan, het zijn woestijndieren, de meeste katten weten wat ze moeten doen.
dinky89
5-sterren

Berichtdoor dinky89 » Do 18 Jul 2013, 13:01

Je zou er nog aan kunnen denken om een koelblok in een handdoek te leggen zodat ze daar tegenaan kan liggen om wat af te koelen.

Ben het namelijk niet eens met de stelling dat katten woestijndieren zijn aangezien de meeste katachtigen in bossen leven...
kakocavi
5-sterren

Berichtdoor kakocavi » Do 18 Jul 2013, 15:30

Die van mij eten soms veel en soms bijna niks, onafhankelijk van het weer en verder ook geen peil op te trekken. Ze liggen en drinken wel meer en zoeken koelere plekken op. Een gezonde kat kan over het algemeen prima met warm weer omgaan, maak je dus niet te veel zorgen. Het is wel belangrijk om op verschillende plekken in huis water te hebben staan en haar in de gaten te houden. Hijgt ze, houdt ze de bek open, eet ze niets meer of reageert ze niet goed, dan zou ik voor een natte handdoek zorgen en eventueel naar de dierenarts gaan.
Sannetje
2-sterren

Berichtdoor Sannetje » Do 18 Jul 2013, 22:38

Bedankt allemaal. Ik wilde het toch even zeker weten. Een koelblok in een handdoek leggen is wel een goed idee ja.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”