Groentemix bijvoeren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Groentemix bijvoeren

Berichtdoor Barfplaats

Fenixjuh
5-sterren

Groentemix bijvoeren

Berichtdoor Fenixjuh » Do 11 Jul 2013, 09:43

Hallo,

Ik hoop dat het hier goed staat.

Ik geef mijn hond regelmatig een ijsklontje groentemix bij en ik wilde eens weten hoe dit paste in de BARF-rekenhulp. Daar kwam uit dat mijn hond (20kg) tussen de 350 (10%) en 525 (15%) gram groente per week zou moeten krijgen.

Ga ik rekenen, een ijsklontje is zo'n 25 gram, en dit is ook nog eens aangelengd met water, ei, knoflook en schapenvet.
Van die ijsklontjes zou ik er dus zo'n 2 per dag op gewicht, 3 per dag op GROENTEgewicht moeten voeren. Dat lijkt mij wel erg veel of niet? hoeveel geven jullie ongeveer? En zijn jullie blokjes nog aangelengd of alleen groente?
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Re: Groentemix bijvoeren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Do 11 Jul 2013, 09:53

Ik geef niet altijd groente, zeker niet iedere dag. Op deze wijze heeft Yuma altijd mooie poep.
Ook is het zeker geen 10%, maar zit ik er dik onder, het is ongeveer een volle eetlepel per keer, 3 of 4 x per week denk ik. Soms ook wel eens een hele week zonder groenten.

Mijn groentenmix is een klein beetje aangelengd met water, net genoeg om het gemakkelijk te kunnen pureren, en ei, knoflook en andere zaken geef ik apart, vers dus.
Thessa en Shanti
5-sterren

Berichtdoor Thessa en Shanti » Do 11 Jul 2013, 10:58

Ijsklontjes zijn net iets te klein voor onze hond.  :biggrin2:
Ik maak de groentemix in muffinvormpjes (+/-100g) en daarvan krijgt ze er 4 van per week, dat is ongeveer 8%.
Ik gebruik regelmatig tomaat of komkommer in de mix dus meestal is die al vochtig genoeg, soms doe ik er wat kefir door. Knoflook is gewoon groente dus dat hoort er ook bij en ei geef ik apart.
Om de groentemix wat lekkerder te maken doe ik er soms appel, kokosolie en honing door.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Do 11 Jul 2013, 20:11

Als ik de moeite neem om groentemix te maken, dan doe ik het in kleine bakjes van de blokker. Past iets van 80 gram in en die geef ik dan een paar keer per week. Meestal ben ik er te lui voor en dan krijgt hij wat er over is van tafel. Zo krijgt ie toch groente binnen en kost het mij geen tijd, moeite en vieze keuken.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”