Help ik zie het even niet meer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

die@boe
1-ster

Berichtdoor die@boe » Ma 08 Jul 2013, 15:24

Hallo
Ik geef al een tijdje KVV  met de gedachte dat daar alles inzit wat m'n honden nodig hebben..en het veel beter is dan brokken.Door nu op de site de verschillende topics te lezen begin ik toch ernstig te twijfelen of ik het wel goed doe en zie ik het eventjes niet meer!! Blijkbaar moet je toch met percentages rekening houden van bot, spiervlees en organen etc??
Zijn de mixen "compleet"van Degomeat vb compleet als je verschillende diersoorten per week geeft ??Zijn ze compleet door de pre-mix die erin zit ??
Zijn er KVV's waar alles wel precies van percentages goed zit zodat je zeker bent dat je goed bezig bent zonder een rekenwonder te moeten zijn ????
Onlangs vroeg m'n dierenarts hoe de verhouding calcium fosfor is in de kvv dat ik geef en ja daar kon ik toch niet echt op antwoorden...
Ik woon in Belgie en daar kan je niet alle merken kopen die in Nederland te krijgen zijn...
Ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid kan geven ??
smulpaap
5-sterren

Re: Help ik zie het even niet meer

Berichtdoor smulpaap » Ma 08 Jul 2013, 22:54

Ik weet niet of je deze site al kent ? Je kan bv de beginnersinformatie lezen en ik heb via de zoekfunctie ook wat kvv verkooppunten gezien voor belgie

http://www.voerwijzer.com/diervriendelijke-kvv

Ik zou als ik jouw was even rustig neuzen op deze site , misschien word het je dan duidelijker
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Ma 08 Jul 2013, 22:59

Nog iets gevonden voor je , misschien heb je er iets aan

http://www.hondenvrienden.be/forum/barf ... -in-belgi/
die@boe
1-ster

Berichtdoor die@boe » Di 09 Jul 2013, 15:37

Bedankt voor de info !! Ik heb die site ook al gevonden en zal alles nog eens goed doornemen maar ik vrees dat ik daar geen antwoord zal vinden voor m'n specifieke vragen..
Snap vb niet als ze een premix in de kvv doen krijg je dan niet teveel van vb calcium en andere vit ?, Aangezien er toch ook al bot in de KVV zit + lichaamseigen vit en mineralen van het dier zelf ????  Ik heb naast de volwassen honden ook nog een pup van 6 maand en ik wil echt geen fouten maken...
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Di 09 Jul 2013, 16:27

In een premix zit geen calcium, een premix bevat vitamine en mineralen om de voeding compleet te maken. Er zijn kvv's die botten als cacliumbron gebruiken maar er zijn er ook die een cacliumsupplement toevoegen.
Kvv's met een natuurlijk calciumbron en zonder premix hebben de voorkeur, die zijn het meest "natuurlijk" samengesteld. Van deze kvv's moet je wel minimaal 4 á 5 diersoorten afwisselen of ze moeten 4 diersoorten in 1 mix hebben, dan voer je compleet, zonder synthetische vitamine en mineralen.

Op voerwijzer.com kan je opzoeken welke kvv dit zijnen of ze ook in Belgie te koop zijn maar voor nu al wat voorbeelden:
Tinlo barf menu, Haaksbarf, Alaska, All animal, carnivoer, bandit, Darf, Versvoer, Tammenga, Tamro, Lotgering.
Onderling verschillen deze kvv's van kwaliteit en samenstelling en is het van je hond, je portemonnee en jezelf afhankelijk waar je voor kiest.
die@boe
1-ster

Berichtdoor die@boe » Do 11 Jul 2013, 08:54

Bedankt voor de info.
Ik had calcium zien staan op de ingrediëntenlijst van de premix maar het is slechts 0,02 gram dus ik vermoed dat dit te verwaarlozen is ?? Ik zal alle KVV nog eens goed "bestuderen" en hopelijk kom ik er dan uit wat ik best doe...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”