Kwartel met of zonder veren?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Hondje_
3-sterren

Berichtdoor Hondje_ » Za 06 Jul 2013, 10:25

Mijn voormalig buitenkat eet sinds ze binnen zit haar KVV slecht. Aangezien ze vroeger zelf muizen en vogeltjes ving denk ik haar misschien te verblijden met een kwartel in de week. Wat heeft het meeste kans van slagen om te geven een kale kwartel of de hele met veren, poten etc.? Vind een kale er zelf frisser uitzien :-[

Dus deze:

http://www.gelukkigdier.nl/p/3904/kwart ... r-per-stuk

of deze bestellen:

http://www.gelukkigdier.nl/p/3984/kwartel
HildeR
4-sterren

Re: Kwartel met of zonder veren?

Berichtdoor HildeR » Za 06 Jul 2013, 11:32

Hier vinden ze zonder veren lekkerder. Thomas en Femke raken met veren niet eens aan  ::) ;)
Hondje_
3-sterren

Berichtdoor Hondje_ » Za 06 Jul 2013, 11:50

Ben nu bezig met mijn bestelling. Denk dat ik de gok ga wagen en er 3 met en 3 zonder veren ga bestellen. 8)
fem fatale
5-sterren

Berichtdoor fem fatale » Za 06 Jul 2013, 12:33

Goedzo, want hier vinden ze mét veel lekkerder.

De mijne eten niet graag KVV, en als ze KVV eten, dan pure, van 1 diersoort, gemengde KVVs lusten ze echt helemaal niet. Dat zou je ook nog eens kunnen proberen.
Hondje_
3-sterren

Berichtdoor Hondje_ » Za 06 Jul 2013, 12:38

Pure KVV's vond ze vroeger heel lekker. Kreeg niet anders. Sinds ze binnenverblijft lust ze ze niet meer.
Nu dus van alles aan het testen. De Tinlo Cattery en Bandit wildmix blijft ze als enige goed eten. Voor de wildmix wordt ze wild van 8)

Ben erg benieuwd wat ze van de kwartels vind. Wordt gooien in de ren denk ik ;D Vind het zelf wel een beetje eng hoor vond het vroeger ook altijd zo zielugggg als ze weer een muis (at ze iedere dag vroeger maar durf die echt niet heb ze als huisdieren gehad hamsters) of vogel te pakken had maar goed. :-[
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Vr 12 Jul 2013, 20:27

Krijgt ze al kuikentjes?
2 of 3 kuikens in de week is erg gezond voor katten en vinden ze meestal heerlijk.

Het is je er even overheen zetten, maar kuikens is niet veel zieliger als de kwartels in veer.  Bovendien komen de kuikens toch te sterven, of je ze nu koopt of niet. Het zijn de mannetjes uit de legindustrie en dus 'nutteloos'.
Om die reden zou ikzelf het liefst ex-layer kwartels kopen. Dat zijn uitgelegde vrouwelijke kwartels.  Mensen willen ze niet meer eten, maar als kattenvoer zijn ze nog prima.  Kiezebrink heeft ze, deze zitten ook nog in de veer.  Ze zijn trouwens ook een stuk goedkoper...  Wel per 8kg tegelijk te kopen.
Bij Kiezebrink zijn de kuikens trouwens ook vrij goedkoop, kan je ze gemakkelijk tegelijkn aankopen.
mexxum
1-ster

Berichtdoor mexxum » Ma 19 Aug 2013, 20:50

Ik heb nu beide besteld. Wat mij opviel is dat de kale kwartel een stuk groter was dan die met veren.
Die met veren is trouwens ook niet heel dicht bevederd.
Molly krijgt hem van het weekend pas :-D
Mowgli
5-sterren

Berichtdoor Mowgli » Wo 21 Aug 2013, 14:13

mexxum schreef:Ik heb nu beide besteld. Wat mij opviel is dat de kale kwartel een stuk groter was dan die met veren.
Die met veren is trouwens ook niet heel dicht bevederd.
Molly krijgt hem van het weekend pas :-D
Die met veren is waarschijnlijk een ex- layer kwartel, die dus voor de kwartel eitjes gebruikt werd en met "pensioen" is gegaan en dus als prooidier is geëindigd. Deze ex-layer kwartels zijn dus kleiner als de kwartels die voor het vlees "gekweekt" worden.
Ik heb afgelopen mei van Kiezebrink de kwartel met veren besteld, deze is enorm dicht bevederd, zo dicht dat ik de langste veren heb afgeknipt voordat ze bij mij in de vleesmolen verdwenen.

Ik ben benieuwd hoe de kwartels gegeten gaan worden
mexxum
1-ster

Berichtdoor mexxum » Wo 21 Aug 2013, 20:59

Ik ook :-D
Ze heeft al wel kale kwartel in stukjes gehad. Dan knipte ik de pootjes eraf en daarna at ze hem wel (in 2x).
Ben benieuwd of ik hem nu gewoon aan kan bieden zonder knippen.
Mowgli
5-sterren

Berichtdoor Mowgli » Do 22 Aug 2013, 13:28

Ik heb heel hard geakkerd om die hele kwartels door mijn electrische vleesmolen met ieniemienie vulopening te krijgen, maar Mowgli is helaas niet te spreken over de gemalen kwartelprak  :boo: :rant:  :-X  >:( Hij eet wel een paar hapjes uit mijn hand, maar daar is dan alles mee gezegd.  Ook als ik het "lijmmiddel" yoghurt neem...  Ik ga het geloof ik maar mengen met heel veel konijn (als ik dat weer heb), en dan eens kijken of hij het wil eten  ::)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”