Voorstellen en advies gevraagd (kennelhoest??)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Do 04 Jul 2013, 19:04

Beste allemaal,

Eerst maar even voorstellen: ik ben Thalia en samen met mijn vriend heb ik een Norfolk terrier (Scott) van inmiddels 18 weken. Sinds dag 3 dat wij 'm hebben eet hij alleen nog kvv (meestal darf). Dit vullen we aan met verschillende dingen als kippennek, ei en biogarde. Ik ben nog op zoek naar kwartelkarkasjes! Vind het aanvullen overigens best lastig want hij eet maar 170gr per dag verdeeld over 3 maaltijden.

Zojuist heb ik mijn dierenarts een mailtje gestuurd maar helaas kreeg ik bericht dat ze op vakantie is. Toen bedacht ik me ineens dat ik de vraag ook hier wel kan stellen, dus bij deze:

Gisterenavond begon Scott ineens zijn keel te schrapen, alsof er iets vast zat in z'n keel. Hij had net daarvoor aan een kalfspeesje geknaagd. Dus misschien een te groot stuk ingeslikt. Ik verwachte dat hij zou spugen, maar niets ook geen slijm.
Na 10-15 seconden was het over.

Vanmiddag gebeurde twee keer hetzelfde, hier zat wel een paar uur tussen.

Ontlasting en eetlust zijn prima. Ik merk in z'n gedrag ook niets. Hij is wel volop aan het wisselen en heeft soms wel last van z'n tandjes. Ook komt er soms wat helder vocht uit z'n neus. Geen koorts (38,0).

Nu denk ik zelf aan beginnende kennelhoest.
Mijn plan is om thijmsiroop te geven voor z'n keel en daarnaast echinacea druppels voor wat extra weerstand. Is dit raadzaam?
Stel het is geen kennelhoest, kan het dan kwaad echinacea en siroop te geven?
En als het geen kennelhoest is: wat is het dan?

Scott heeft overigens geen kennelhoest enting gehad.

Ik hoop dat jullie me wat wijze raad kunnen geven...

UPDATE: ondanks vakantie toch een mailtje van de dierenarts terug. Advies dus niet meer nodig.
Laatst gewijzigd door pluk op Do 04 Jul 2013, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”