Vleesmolen voor vis

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vleesmolen voor vis

Berichtdoor Barfplaats

Ieke-Meike
2-sterren

Vleesmolen voor vis

Berichtdoor Ieke-Meike » Wo 19 Jun 2013, 13:57

Ik ben op zoek naar een vleesmolen om zalmkoppen, zalmlijven en kabeljauwlijven (en incidenteel wat makreel, haring, oid) in de malen voor Meike. Ga ik dat redden met een Bomann? De echte karkasdelen gooi ik gewoon weg (Meike kan niet goed tegen veel bot), dus het gaat met name om de graten, vinnen, staarten etc.

We doen het nu met de keukenmachine, maar die gaat het niet lang meer overleven. Omdat die ook voor andere dingen gebruikt wordt, ben ik nu op zoek naar een machine waar ik de vis mee kan malen. Meike eet alleen vis, dus dat een Bomann of andere machine dat niet aan kan, is geen probleem.
Angelique
5-sterren

Re: Vleesmolen voor vis

Berichtdoor Angelique » Wo 19 Jun 2013, 20:59

Een beetje vleesmolen draait het schijfje niet om voor de dingen die jij hier noemt. Keukenmachines vinden dit idd niet leuk, maar die zijn er dan ook niet voor gemaakt. Ik heb een Kenwood, niet zo,n dure, maar die maalt met gemak zalmkop en lijven. Kabeljouw...mits niet te oud, want dan worden ze knetterhard, zou dan ook moeten gaan.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Wo 19 Jun 2013, 21:40

Ik heb een Moulinex, nieuw om en nabij de 100 euro en kan met gemak die dingen aan. Ik kan tot eendkarkas gaan daarna is het toch wel heel hard ploegen  ;)
Ieke-Meike
2-sterren

Berichtdoor Ieke-Meike » Do 20 Jun 2013, 08:56

Dan gaat de Bomann er toch komen. Mooi prijsje om het eens te proberen. Aangezien hondenbeest toch niets anders kan eten dan vis (en dat zelfs maar in heel kleine hoeveelheden) is dat een prima prijsje. Ik dacht nog even aan een handmolen, maar daar was m'n vader snel vanaf gestapt. Aangezien ik de vis knip en m'n moeder altijd uitweegt, zal hij moeten draaien. Toen was het fiat om een Bomann te bestellen snel gegeven.
Thea
5-sterren

Berichtdoor Thea » Vr 21 Jun 2013, 11:00

Heb nu 2x zalmkop in mijn boman gemalen. De eerste x had ik de kop in kleine stukjes gezaagd met mijn diepvriesmes. Dat ging geweldig hij was toen nog goed bevroren.
Gisteren weer een zalmjop maar die was ontdooit. pff moelijk kleine stukjes te krijgen
en de huid was op sommige stukken zo hard dat ik het niet klein kreeg.
Mijn advies is dus zaag de kop in kleine stukjes als die bevroren is.
Dan malen als die meer ontdooid is ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”