Nagels Newfoundlander

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Nagels Newfoundlander

Berichtdoor Barfplaats

Migudu

Nagels Newfoundlander

Berichtdoor Migudu » Zo 16 Jun 2013, 11:59

Ik denk dat ik in het goede gedeelte zit, een vraagje over nagels.
De nagels van Migudu's voorpoten zijn (vind ik) erg lang, ondanks dat hij veel beweegt.
Knippen durf ik niet, ze zijn ook zo hard en zo'n dremel kent hij niet.
Zijn er andere opties, of moet ik toch even langs de da?

Groetjes,
Gerda
keetje
5-sterren

Re: Nagels Newfoundlander

Berichtdoor keetje » Zo 16 Jun 2013, 12:00

Ik lees mee,..... :)
Migudu

Berichtdoor Migudu » Zo 16 Jun 2013, 12:07

Ik schrok er gewoon van net, bij het droogblazen van de voeten. Ik dacht.."oei, dat is echt te lang." :-[

Gerda
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Zo 16 Jun 2013, 12:11

Luna heeft een tijd erg weinig gelopen en toen zijn die knijterharde nagels aardig gegroeid. Ik ben al met een vijl, en nagelschaar aan de gang geweest maar het is echt een gigaklus. Daarbij komt dat het leven erg ver doorgegroeid is dus het zal per mm moeten gebeuren zodat het leven terug gaat trekken, of werkt dat zo niet?
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Zo 16 Jun 2013, 12:14

Ik laat het of door de DA doen of bij de dierenwinkel annex hondentrimster. Zij doet dat dan zo even tussendoor. Ik vind het te eng om het zelf te doen.
Migudu

Berichtdoor Migudu » Zo 16 Jun 2013, 12:16

@ Keetje, ik weet niet hoe dat zit met doorgroeien van het leven, eerlijk gezegd.

Gerda
zhiva
5-sterren

Berichtdoor zhiva » Zo 16 Jun 2013, 12:20

Op behendigheid vonden ze ook al dat Kaya erg lange nagels heeft  :-X
Ik weet niet beter, heeft ze altijd al gehad. We zeggen hier dan ook altijd dat Kaya een dame is, ze loopt op naaldhakken.

1x in de zoveel tijd knip ik er wel een stukje af maar ze zijn idd kneiterhard en het leven zit gewoon heel ver. Ik knip toch regelmatig nog mis omdat het zover zit  :-\ Ze loopt veel op beton maar slijten? Nee dus...
Migudu

Berichtdoor Migudu » Zo 16 Jun 2013, 12:22

Dat is hier dus ook het geval, genoeg harde ondergrond ,maar er gaat niets van af.  >:(
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Zo 16 Jun 2013, 12:31

-GerdaRoode- schreef:@ Keetje, ik weet niet hoe dat zit met doorgroeien van het leven, eerlijk gezegd.

Gerda

Dat leven groeit ook langzaam door, dus hoe langer jij ze lang laat, hoe verder het leven door kan groeien en je ze in 1 knipbeurt dus minder kort kunt maken. Nou moet je dit niet al te dramatisch zien dat b.v. het leven tot in de punt gaat lopen, want dat heb ik nog nooit zien gebeuren, zelfs niet bij nagels die vorig jaar al gedaan hadden mogen worden.  Meer opties dan knippen op vijlen/dremelen zijn er helaas niet als de hond al voldoende op harde ondergrond loopt. Sommigen hebben de voetjes nu eenmaal op "niet slijten" staan. Daarvan heb ik er ook een paar en bij die knip ik de nagels regelmatig.....uh zeg 2 x per jaar.

Maar lang wil niet altijd zeggen "te lang" als Migidu gewoon rechtop staat en de nagels staan niet op de grond of ze groeien verder niet krom oid, dan zou ik er ook niet al teveel zorgen om maken, want dan slijten ze blijkbaar toch op de juiste lengte af.

Dit....is dus niet goed.

Afbeelding
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Zo 16 Jun 2013, 13:09

Ik denk dat dat bij Luna ook het geval is, we lopen al zo veel mogelijk op harde grond met haar, vermijden op het ogenblik, daarvoor, de hei al een beetje maar slijten ho maar. Tannetje zag ook al niet dat er veel af kon maar toch zijn ze te lang.1 nagel kon ik wel een stukje afknippen en die raakt nu de grond niet eens meer, de anderen zijn echt lang. Nog niet zolang als op de foto trouwens.
Migudu

Berichtdoor Migudu » Zo 16 Jun 2013, 13:14

Nee, zo lang als op de foto zijn ze niet, maar je hoort hem wel lopen op het laminaat.

Gerda
Amanda/Dino
3-sterren

Berichtdoor Amanda/Dino » Zo 16 Jun 2013, 13:18

Ik vijl ze met een gewone vijl van mijzelf en het duimpje knip ik denk ik iedere maand een stukje af. Slijten doen ze hier wel, mijn asielhondje Lona had ontzettend lange nagels. Ze maakt veel snelheid met rennen en dus laat ik haar daar vaak achter de bal aanrennen en zodoende zie ik dat haar nagels ook korter worden.

Als je zelf knipt kun je altijd een x knippen (nog niet doorknippen) om te kijken hoe de hond reageert. Op deze manier heb ik nog nooit in het leven geknipt
Migudu

Berichtdoor Migudu » Zo 16 Jun 2013, 13:36

Wat voor soort vijl is dat dan?

Gerda
Amanda/Dino
3-sterren

Berichtdoor Amanda/Dino » Zo 16 Jun 2013, 14:01

Ik zet zelf acrylnagels dus heb ontzettend veel vijlen in huis. Heb er even 1 voor je opgezocht die ik fijn vind voor de honden: een gewone simpele nagelvijl die je bij de meeste drogisten wel kunt halen

http://www.google.nl/search?hl=nl&site= ... 1024%3B806

Misschien kun je elke dag even een paar x over de nagels heen vijlen om ze wat korter te krijgen. Ik doe het nu nog maar 1x in de maand ofzo maar doe dit al van pups af aan.
Migudu

Berichtdoor Migudu » Zo 16 Jun 2013, 14:14

Ik krijg een heleboel vijlen te zien. :biggrin2: Ik neem aan dat karton sowieso niet gaat werken.

Gerda
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”