5 dagen KVV, 2 dagen BARF ???

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

digijaro
2-sterren

Berichtdoor digijaro » Di 11 Jun 2013, 15:35

Mijn moeder wil haar 2 hondjes wat BARF bij geven. Ik heb al zitten zoeken maar ik kom er niet uit.

Ik begrijp dat er bij de 2 dagen BARF geen orgaan bij hoeft, want dat zit al genoeg in de KVV. Via de rekenhulp uitgerekend, vleesbot op 50%, spiervlees 25%, orgaan en groentes op 0%. Maar dan kom ik niet aan 100%.

Hoe moet dat dan met de hoeveelheid? Zelfde hoeveelheid als de KVV? Spiervlees naar 50%?

Ik had het volgende menu-tje voor haar honden bedacht:
- Zalmkarkas met Kalkoenfilet
- Eendvleugels met Paardsucade
Lizzy
Moderator

Re: 5 dagen KVV, 2 dagen BARF ???

Berichtdoor Lizzy » Di 11 Jun 2013, 16:53

digijaro schreef:Mijn moeder wil haar 2 hondjes wat BARF bij geven. Ik heb al zitten zoeken maar ik kom er niet uit.

Ik begrijp dat er bij de 2 dagen BARF geen orgaan bij hoeft, want dat zit al genoeg in de KVV. Via de rekenhulp uitgerekend, vleesbot op 50%, spiervlees 25%, orgaan en groentes op 0%. Maar dan kom ik niet aan 100%.

Hoe moet dat dan met de hoeveelheid? Zelfde hoeveelheid als de KVV? Spiervlees naar 50%?

Ik had het volgende menu-tje voor haar honden bedacht:
- Zalmkarkas met Kalkoenfilet
- Eendvleugels met Paardsucade

Als je maar 2 dagen per week BARF voert, dan komt het allemaal niet zo heel krap hoor! Ik zou nog niet eens aan het rekenen slaan, dat deed ik pas als ik 3 dagen of meer zelf ging samenstellen. Ik zou de focus leggen op diersoorten die niet in de KVV zitten en de focus leggen op spiervlees (zoals kalkoenfilet en paardensucade ja) en groenten en dingen als vleesbot en als je dan geen KVV met vis voert, dan is zalmkarkas een uitstekende keuze. En idem voor eendvleugels. Als je wel geregeld KVV met eend voert, is parelhoenkarkas of kwartelkarkas een nog betere keuze.

Ik zou dus iedere dag wat spiervlees en een vleesbot en wat groenten geven. En dan inderdaad in dezelfde hoeveelheid als dat je KVV voert.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”