Loena voor het eerst op KVV / Barf, graag hulp voor info.

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
La-LoZi
2-sterren

Loena voor het eerst op KVV / Barf, graag hulp voor info.

Berichtdoor La-LoZi » Za 01 Jun 2013, 21:03

Hoi hoi,

Ik lees al een paar dagen mee, en wil nu een topic openen over mijn Loena hoe het haar vergaat met de overgang van brok naar KVV en uiteindelijk zelf samenstellend....
En ook heb ik soms wat vragen, over de ontgiftings verschijnselen, en wat ik daar het beste tegen kan doen, aangezien ik het wel goed genoeg wil doen voor haar...

Ze verdient het beste  :smitten:

Loena staat nu twee weekjes op KVV, in het begin gaf ik haar smuldier, pens, pens compleet, vlees, vlees compleet, kip. En ze kreeg fruit en groente apart extra erbij.

Nu had ik gelezen dat variatie in de KVV ook erg belangrijk is.. En heb ik gisteren andere merken gehaald, ik heb ropadog, twee rollen compleet met drie diersoorten erin,en van duck, heb ik pens, ook heb ik haaksbarf paard, geit.

Nu heb ik haar gisteren een kippenvleugels gegeven, die vond ze erg lekker ze moest wel even wennen, en vandaag heeft ze een grote haring op, als extra.

Ze weegt 20kg en krijg gemiddeld 400 tot 500 gram per dag.

Nu het probleem........ Ze is erg aan het ontgiften... Ogen vol met geel groene prut, uitslag op haar buik en kleine bultjes ( soort puistjes) op haar achterpoten.
En het ergste tussen haar tenen is het gaan smetten... Het is vochtig met btj pus en ik maak het schoon met koud water en een katoenen doek, en smeer het vervolgens in met calendula zalf, ook krijgt ze van m'n homeopaat medicatie tegen de jeuk, ben ik vandaag mee begonnen.. Dus ik weet niet zeker of het al helpt..

Dus even afwachten nu....

Dus mijn vraag wat kan ik nog meer doen om het minder zwaar te maken voor mijn meisje... Als het maandag nog is ga ik naar de DA om te vragen voor een pijnstiller voor haar, aangezien ze nu mank loopt daardoor...

Verder hoop ik hier m'n verhaaltjes te kunnen vertellen, en hoop ik op reacties van jullie wat ons beter kan helpen over te stappen van de vieze brok naar de lekkere barf...

Ik zie nu dat m'n verhaal erg warrig is... Dus sorry daarvoor...  :-[
Maar vind het nog een btj spannend om over te stappen.. Omdat ik ook best veel negatieve reacties krijg... Maar ik trek me daar niks van aan, ik weet wel beter, en brok is slecht en vlees is goed....
spikkel
4-sterren

Re: Loena voor het eerst op KVV / Barf, graag hulp voor info.

Berichtdoor spikkel » Za 01 Jun 2013, 23:25

Welkom op het forum.

Ontgiftings verschijnselen kunnen heel heftig zijn, de afvalstoffen gaan door de huid,neus en ogen en plassen naar buiten. Ook de ontlasting kan wat slijm bevatten. Ik heb destijds mijn hondjes af en toe gewassen met een natuurlijke zachte shampoo. Bij sommige honden word de vacht en huid erg vies en vettig van het ontgiften.
Ik ben geen fan van smuldier, die van mij reageren er niet goed op.
Als je hond het lust, kun je beter vuile penslappen kopen, dit zorgt voor een goede darmwerking en maakt de tanden schoon. Verder kun je beter Kvv kopen zonder granen.
Destijds ben ik ook begonnen met KVV, maar ben al snel overgestapt op Barf. Ik kan dan zelf kiezen wat ik wil geven. met name de organen. Ik vind het belangrijk dat de organen biologisch zijn. Persoonlijk voer ik liever 1 diersoort per keer, gevoelsmatig vind ik dit beter, omdat elk dier verschillende mineralen en vitamines heeft.
Je kan af en toe ook kefir geven met wat biologische honing of geitenyoghert,
Google ook eens voor KVV op Bandit, All animal.
De ogen kun je schoonmaken met kamillethee. En verder lezen, lezen en vragen stellen natuurlijk. En trek je niets aan van de negatieve reacties.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 03 Jun 2013, 07:48

Bullterrier-Loena schreef:Hoi hoi,

Ik lees al een paar dagen mee, en wil nu een topic openen over mijn Loena hoe het haar vergaat met de overgang van brok naar KVV en uiteindelijk zelf samenstellend....
En ook heb ik soms wat vragen, over de ontgiftings verschijnselen, en wat ik daar het beste tegen kan doen, aangezien ik het wel goed genoeg wil doen voor haar...

Ze verdient het beste  :smitten:

Loena staat nu twee weekjes op KVV, in het begin gaf ik haar smuldier, pens, pens compleet, vlees, vlees compleet, kip. En ze kreeg fruit en groente apart extra erbij.

Nu had ik gelezen dat variatie in de KVV ook erg belangrijk is.. En heb ik gisteren andere merken gehaald, ik heb ropadog, twee rollen compleet met drie diersoorten erin,en van duck, heb ik pens, ook heb ik haaksbarf paard, geit.

Nu heb ik haar gisteren een kippenvleugels gegeven, die vond ze erg lekker ze moest wel even wennen, en vandaag heeft ze een grote haring op, als extra.

Ze weegt 20kg en krijg gemiddeld 400 tot 500 gram per dag.

Nu het probleem........ Ze is erg aan het ontgiften... Ogen vol met geel groene prut, uitslag op haar buik en kleine bultjes ( soort puistjes) op haar achterpoten.

Weet je zeker dat het ontgiften is? Ik weet niet hoe lang dit aan de gang is maar we hebben nu ook een explosie graspollen... Ik weet niet of je hond daar misschien ook op reageert? Qua de ogen: ik zou zelf oogdruppels van Oculoheel (van de firma Heel) kopen. Die werken erg goed. De buik kun je goed deppen met biologische appelazijn en water (1 deel appelazijn op 1 deel water - je kunt de appelazijn ook puur deppen maar soms geeft dat weer jeuk. Dat is even een kwestie van uit proberen).

En het ergste tussen haar tenen is het gaan smetten... Het is vochtig met btj pus en ik maak het schoon met koud water en een katoenen doek, en smeer het vervolgens in met calendula zalf, ook krijgt ze van m'n homeopaat medicatie tegen de jeuk, ben ik vandaag mee begonnen.. Dus ik weet niet zeker of het al helpt..

Oei. Dat is heel vervelend. En Loena is een Bull Terrier? Die staan helaas bekend om tussenteeneczeem he.... Dit zie je overigens toch ook wel erg vaak bij allergie voor pollen/stuifmeel en dergelijke... Je zou daar ook Vetramil op kunnen smeren, dat werkt goed tegen de jeuk. Deppen met appelazijn kan hier ook weer goed werken trouwens.

Dus even afwachten nu....

Dus mijn vraag wat kan ik nog meer doen om het minder zwaar te maken voor mijn meisje... Als het maandag nog is ga ik naar de DA om te vragen voor een pijnstiller voor haar, aangezien ze nu mank loopt daardoor...

Ik zou toch niet uitsluiten dat er een allergie in het spel is. En Puur Pollen in mijn achterhoofd houden.
Om het ontgiften te bevorderen is Drainage Compositum van de Groene Os een erg goed middel. Het is echter ook een vrij heftig middel... En soms te heftig. Je kunt het proberen. Mochten de klachten teveel verergeren, moet je stoppen. Zie deze informatie: http://www.medpets.nl/groene+os+drainage/1624/. Je kunt ook chlorella gaan geven om te ontgiften. Dit is milder. Maar hier moet je voorzichtig mee zijn en heel langzaam opbouwen. Je begint met 1 tablet per dag. Dat doe je een dag of 2 a 3. Dan ga je 2 tabletten per dag geven, weer een dag of 2 a 3. Dan ga je 3 tabletten geven, etc. Net zo lang totdat je op ongeveer 15 a 20 tabletten per dag zit.

Verder hoop ik hier m'n verhaaltjes te kunnen vertellen, en hoop ik op reacties van jullie wat ons beter kan helpen over te stappen van de vieze brok naar de lekkere barf...

Ik zie nu dat m'n verhaal erg warrig is... Dus sorry daarvoor...  :-[
Maar vind het nog een btj spannend om over te stappen.. Omdat ik ook best veel negatieve reacties krijg... Maar ik trek me daar niks van aan, ik weet wel beter, en brok is slecht en vlees is goed....

Ik vind je verhaal niet warrig hoor. En die negatieve reacties: tja, als je hond er niet echt van op lijkt te knappen maar er zieker van wordt, dan hebben mensen gauw hun oordeel klaar..... Jij moet eerst door deze periode voordat het beter wordt. En dat vraagt een hoop inzet en energie en een dikke huid van jou, want ja, mensen kunnen heel oordelend en hard en zelfs wreed zijn. Ik zou zeggen : niet teveel over praten met mensen, vermijd je ook de meeste negatieve reacties want die kun je er nu helemaal niet bij hebben.

Sterkte met Loena. Ik hoop dat ze snel opknapt.
La-LoZi
2-sterren

Berichtdoor La-LoZi » Ma 03 Jun 2013, 11:51

Dankje voor de informatie..!! :)

Ik moet zeggen het gaat al wat beter qua jeuk met haar, minder jeuk op de buik, wel wat meer irritatie bij haar vulva :-\ dus die gaan we goed in de gaten houden..
En tussen haar tenen is het een heel stuk minder en veel minder vurig rood nadat ik ze heb schoongemaakt met koud water en ingesmeerd heb met calendula...

En over smuldier ben ik zelf ook niet tevreden over... Ik heb nu de ropadog geprobeerd en die is wel fijn... Loena vond deze erg lekker...
Maar helaas heb ik nog het probleem van een te kleine vriezer... :( dus ik moet eerst een vrieskist aanschaffen wil ik meer kunnen variëren van merken, en van KVV naar barf...
Ik wil ook bij degomeat gaan bestellen, en misschien ook waarbij darf... maar dat kan ik pas doen zodra de vriezer er is...
Ow en donderdag komen Loena haar eerste kippennekken binnen,  :D en haar kwartelkarkas ben heel benieuwd wat ze ervan vind....

Ik zou het ook trouwens in de gaten houden of ze een allergie heeft voor pollen... M'n DA had het daar ook over... De bultjes op haar buik en liezen zijn erger geworden nadat ik haar op KVV heb gezet, daarvoor had ze last tussen haar tenen en een paar bultjes in haar lies, dus vandaar denk ik dat het het ontgiften is, maar ik hou het in de gaten..  :)
La-LoZi
2-sterren

Berichtdoor La-LoZi » Wo 05 Jun 2013, 20:30

Uitslag is bijna weg, of ze heeft er minimaal last van gelukkig...

Morgen wordt eindelijk m'n vriezer gebracht.....!!!!!! :D
Dan kan ik lekker gaan inslaan yay...

Ik heb vanavond voor Loena bij de slagerij, kipfilet en kippenniertjes gehaald.. En runder sukade lapjes... M :wiggle:

Ben benieuwd wat ze ervan vind... Ze krijgt ze niet tegelijk... En ik heb gister een groente
Prutje gemaakt en wil als m'n vriezér er is meer maken, met verschillende groentes..

Ik had hier ergens gelezen welke groentes wel en welke niet... Dus dat ga ik er dan bijpakken

Trouwens... Ik wilde jullie ( dit forum ) heel erg bedanken voor alle super goede info.... En de duidelijke reacties op veel topic,s ik heb hier heel veel aan... En ik heb zelfs al iemand anders kunnen overhalen om over te gaan van brok naar KVV ... 8)

En ik vind het ook zo leuk nu de voer tijd van Loena, en Loena zelf ook hihi...

Dus SUPER BEDANKT!!!!!  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Wo 05 Jun 2013, 20:34

klinkt allemaal  O0 , superrr
maarre , het zullen geen kippenniertjes zijn wat je hebt gehaald  ;)
La-LoZi
2-sterren

Berichtdoor La-LoZi » Wo 05 Jun 2013, 20:37

Uhm.... Idd het zijn levertjes hahahaha  :2funny:
La-LoZi
2-sterren

Berichtdoor La-LoZi » Do 06 Jun 2013, 08:48

Vanochtend heerlijk een runder sukade lapje gegeten...  Ze vond het heerlijk!! :D
La-LoZi
2-sterren

Berichtdoor La-LoZi » Do 06 Jun 2013, 13:03

Vandaag bij degomeat besteld... Barf en enkelvoudige KVV

Ben benieuwd wat Loena er van vind volgende week!!

#spannend :D
chipjolie
5-sterren

Berichtdoor chipjolie » Za 08 Jun 2013, 16:06

wat leuk dat je zo actief bezig bent! ... verslavend he! :D
Lucie110
5-sterren

Berichtdoor Lucie110 » Zo 09 Jun 2013, 02:07

Bullterrier-Loena schreef:En ik vind het ook zo leuk nu de voer tijd van Loena, en Loena zelf ook hihi...

Heerlijk he om je hond zo te zien genieten.

Bullterrier-Loena schreef:Vandaag bij degomeat besteld... Barf en enkelvoudige KVV

Ben benieuwd wat Loena er van vind volgende week!!

#spannend :D

Ze gaat het vast fantastisch vinden  :)
La-LoZi
2-sterren

Berichtdoor La-LoZi » Zo 09 Jun 2013, 10:09

chipjolie schreef:wat leuk dat je zo actief bezig bent! ... verslavend he! :D

Het is idd erg verslavend...  En ook erg leuk om te doen...  En vele malen beter als de br...k  8)
La-LoZi
2-sterren

Re: Loena voor het eerst op KVV / Barf.

Berichtdoor La-LoZi » Zo 09 Jun 2013, 10:12

Gelukkig heeft m'n meisje geen last meer van bultjes en jeuk... Daar ben ik heel blij mee.. Haar ontlasting is ook heel erg goed maximaal 2x per dag... En het grote verschil dat ik merk ze laat geen scheten meer!!!!!!! Heerlijk... Die stonken super erg altijd...

Dus ik merk alleen maar positieve dingen...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Loena voor het eerst op KVV / Barf.

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”