Hoe de overige honden vrij te houden van virus?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

-Saskia-
5-sterren

Berichtdoor -Saskia- » Za 01 Jun 2013, 09:34

Gezien de afgelopen week zowel Dommelsch als Gentle kennelijk "slachtoffer" werden van een naar maag/darm-virus, rijst hier natuurlijk de vraag hoe de andere honden in de omgeving hiertegen te beschermen.

Wodka (en Boomer als close vriendinnetje volgens mij ook) zit(ten) aan de probiotica en lijken vooralsnog helemaal nergens last van te hebben, maar de vraag is natuurlijk wat er nog meer uit de "trucendoos" gehaald kan worden ter bescherming.

Iemand goede suggesties? Of is het "hope and pray" dat de Iron Lady niets meepikt van dit alles?
me and my boys
5-sterren

Re: Hoe de overige honden vrij te houden van virus?

Berichtdoor me and my boys » Za 01 Jun 2013, 09:39

vraag t me ook af...hoop dat andere het bespaard blijven
ze kregen hier al probiotica ook gentle maar ja..
-Saskia-
5-sterren

Berichtdoor -Saskia- » Za 01 Jun 2013, 09:41

vanaalst schreef:vraag t me ook af...hoop dat andere het bespaard blijven
ze kregen hier al probiotica ook gentle maar ja..

;) Ik wilde jou niet lastig vallen met de vraag wat jij er aan deed. Je hebt genoeg aan je hoofd.  :-*
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Za 01 Jun 2013, 09:46

Ik heb geen flauw idee of je er echt iets tegen kunt doen.
Net zoals bij griep van mensen heb ik niet het idee dat je iets ertegen kunt doen om het niet te krijgen. Ik kan bijv tussen mensen met griep zitten en niks krijgen en neem er niks specials voor. Een andere keer kan ik net zo ziek worden. Voor je idee kun je natuurlijk van alles doen, maar vraag me af of het dan toeval is als iemand het dan niet krijgt?
Ik duim dat je Iron Lady gespaard blijft.  :duimen:

Ik had ze toen Fozzy nog pup was en in de kamerkennel sliep, alle 3 aan de sch*t en k*ts, nou dat was niet leuk  :-X Op kleden, in de bench, natuurlijk tussen de spijlen enz. Iedere dag meerdere keren voor een week lang.
-Saskia-
5-sterren

Berichtdoor -Saskia- » Za 01 Jun 2013, 10:01

Thnx. Ja ik duim ook.
Dommelsch is er gelukkig relatief snel doorheen gerold, maar als ik arme Gentle zie, schiet mijn brein al bij voorbaat in paniek voor een 11,5 jarige ouwe sok.  :-\
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Za 01 Jun 2013, 10:05

Ik hoop dat het andere honden bespaard blijft want het schijnt en knap heftig virus te zijn.
Weerstan eigenlijk, een virus waart rond, de een krijgt het de ander niet maar waarom? Misschien ook gewoon een kwestie van geluk? (Of pech? :'( )
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 01 Jun 2013, 10:26

Je zou wat weerstandversterkers kunnen geven. Ik zweer bij Echinacea Extra Forte van Bloem (met Plantago en Cat's Claw). En meer dan goede voeding, voldoende frisse lucht en rust....

Oh, ik weet niet of ze fruit eten? Blauwe bessen, frambozen en bramen. Ook weerstand verhogend!
-Saskia-
5-sterren

Berichtdoor -Saskia- » Za 01 Jun 2013, 10:30

Lizzy schreef:Je zou wat weerstandversterkers kunnen geven. Ik zweer bij Echinacea Extra Forte van Bloem (met Plantago en Cat's Claw). En meer dan goede voeding, voldoende frisse lucht en rust....

Oh, ik weet niet of ze fruit eten? Blauwe bessen, frambozen en bramen. Ook weerstand verhogend!

Thnx!  :-* Frisse lucht en rust zit wel snor. Overigens had Dommelsch gisteravond na het eten overmatig interesse in mijn kiwi. Nu ben ik geenszins expert in welk fruit wel en niet geschikt is voor honden. Mijn gevoel zei dat fruit wellicht wat heftig zou zijn voor maag en darmen in distress?
Ik ga straks de Echinacea toevoegen, dank voor het meedenken.  :)
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Za 01 Jun 2013, 10:47

Lizzy schreef:Je zou wat weerstandversterkers kunnen geven. Ik zweer bij Echinacea Extra Forte van Bloem (met Plantago en Cat's Claw). En meer dan goede voeding, voldoende frisse lucht en rust....

Ik heb dat nog staan, ontdekte ik net. Geef je dat preventief of alleen bij 'dreigingen" ?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 01 Jun 2013, 11:01

keetje schreef:Ik heb dat nog staan, ontdekte ik net. Geef je dat preventief of alleen bij 'dreigingen" ?

Ik geef en neem dat bij dreigingen maar niet altijd. Want soms is een virus ook nuttig voor een lichaam, om door te maken. Ik geef het dus alleen als ik vind dat het nuttig is, dus bijv. bij zo'n heftig virus bij een oudere hond waarvan je denkt "oei". Maar bijv. weer niet aan drachtige teven of jonge gezonde honden. En nou is Gentle natuurlijk ook een jonge gezonde hond..... Maar ja, life sucks sometimes, big time. Ik weet ook niet of je het met weerstand verhogende middelen af kunt wenden. Je kunt het misschien minder ernstig laten verlopen.....

Maar goed, na alles dat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt, met ik op zich niet zo van preventief. Gezond eten, voldoende rust, voldoende beweging, weinig stress: dat moet in principe voldoende zijn. Ik masseer mijn hond tegenwoordig 10 keer liever (als zij dat fijn vindt) dan dat ik er iets preventief in stop.
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Za 01 Jun 2013, 13:01

Duidelijk, bedankt voor je antwoord. :)

Ben dan toch blij dat ik het in de kast heb staan, voor-je-weet-maar-nooit. ;)
Fido
5-sterren

Berichtdoor Fido » Za 01 Jun 2013, 15:41

Je zou nu ook tijdelijk pre biotica kunnen gaan geven voor de pro biotica zodat deze optimaal kunnen groeien en leven  ;)
inni
5-sterren

Berichtdoor inni » Za 01 Jun 2013, 16:03

Ik denk dat er buiten wat ontsmetten van bevuild materiaal en handen weinig aan te doen valt, is de weerstand er niet kan je 't op 24 uur ook niet meer opbouwen denk ik. Hopelijk hebben de andere genoeg weerstand en is 't virus al voorbij gevlogen.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Za 01 Jun 2013, 16:40

ontsmetten en handen wassen....dat helpt allemaal niet......ze zijn gewoon de l*l op dat moment..
gentle at speelde rende zwom en vloog de dag ervoor nog! vrat als een dijker!
niks maar dan ook echt helemaal niks aan te zien of te merken..
misschien voelde ie zn buik al wel...maar het zijn bikkels hoor....
hij heeft pech....zal niet zo zijn......het is hem overkomen....
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Za 01 Jun 2013, 17:32

De meeste virussen hanteren vaak ook een incubatietijd, dus als er eentje ziek wordt heeft de rest er al ruimschoots aan bloot gestaan. Hier houden we dus maar de "fingers crossed" en zijn extra attent op tekenen van, zodat we daar meteen op in kunnen springen. Maar verder doe ik eigenlijk niets als er niets te zien is.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”