lever en nier

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

lever en nier

Berichtdoor Barfplaats

frodo quin
5-sterren

lever en nier

Berichtdoor frodo quin » Wo 29 Mei 2013, 10:10

Ik probeer enkel bio en wild te voeren en dat lukt, maar lever en nier vind ik niet bio behalve bij de bioslager en dan enkel kippenlever en kalfsnier (wat die man geen optie vond om aan een kat te geven wegens te duur ::)). Nu vroeg ik me af of kalfsnier eigenlijk wel geschikt is voor een kat of ik dan toch niet beter industrie konijnennier geef, wat me tegenstaat omwille van de afvalstoffen, maar ik heb altijd begrepen dat je beter geen lever of nier van grote grazers geeft om de zelfde reden.

Ik zou liever wat meer afwisselen, maar met twee katten die elk 100gram per dag eten is dat niet evident, het zou blijkbaar geen kwaad kunnen?
tomcat
3-sterren

Re: lever en nier

Berichtdoor tomcat » Wo 29 Mei 2013, 22:38

Tom krijgt ook wel rundernier hoor. Biorund dat wel, dat meng ik dan gewoon door zijn orgaanmix met kippelever (bio) /eendenlever en lamshart. Het zijn maar zulke kleine hoeveelheden, beter rundernier dan geen nier denk ik dan.
Konijnennier vindt hij ook wel lekker, maar de manier waarop in dit land konijnen gehouden worden stuit mij zo tegen de borst dat ik dat dus niet voer....
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Do 30 Mei 2013, 12:32

Kan je aan lamsnier komen, dat vinden ze hier prima te eten
En bio-runderlever is ook lekker itt niet-bio daar griezelen ze van
frodo quin
5-sterren

Berichtdoor frodo quin » Do 30 Mei 2013, 23:27

Mijn jongens lusten alles, op dat vlak heb ik geen problemen. Heb nu ook gans en patrijs besteld terwijl ze het nog nooit gegeten hebben en ik maak me absoluut geen zorgen. Rund krijgen ze enkel omdat het in hun kvv(darf en bandit) zit dat ze wekelijks krijgen, maar verder geef ik het liever niet, zeker met een kat met dubieuze nierwaarden blijf ik toch liever bij de kleine dieren. Lamsnier heeft hij vreemd genoeg niet, dat vind je hier nogthans vrij makkelijk bij slagers, maar dan niet bio. Hij heeft wel varkensnier, maar daar ben ik dan niets mee.

Verder heb ik ook mijn bedenkingen bij veel rundsvlees. Mijn katten hebben nu een tijdje voornamelijk kvv gehad, waar veel runsvlees in zit omdat een opvangertje die inmiddels geplaatst is wat moeite had met botten (man wat gaan die blij zijn als mijn bestelling binnen is en geportioneerd, want hele stukken eten ze toch liever) en of het nu toch enkel met de rui te maken heeft geen idee, maar mijn zwarte kat is nu bijna oranje :o
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”