pancreatitis en eten?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

pancreatitis en eten?

Berichtdoor Barfplaats

charmed
5-sterren

pancreatitis en eten?

Berichtdoor charmed » Ma 20 Mei 2013, 21:25

Ik heb even een vraagje voor een vriendin van mij. Haar hond heeft een Pancreatitis en is volgens de da nu uit de gevarenzone. Maar nu wil hij nog steeds niet eten. MIjn vraag is, wat kan je deze hond het beste voeren. Ik dacht aan vetvrije KVV. Maar heeft iemand enig idee wat een hond wel of niet mag hebben met een pancreasontsteking?
Martine-Tom
5-sterren

Re: pancreatitis en eten?

Berichtdoor Martine-Tom » Ma 20 Mei 2013, 21:27

Vetvrij verschillen de meningen over, zelf zou ik dat idd wel doen.
Ik zou voor lichtverteerbaar en vetarm gaan, liefst in combi met verse pancreas of de enzymen als supplement.
Er zijn ook kvv's voor pancreas klanten hoor ik zeggen maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Ma 20 Mei 2013, 21:29

Oh ik dacht juist dat met pancreatitis geen pancreas mocht geven? Vetvrij en lichtverteerbaar had ik haar al aangeraden. Maar ik weet dus niet of het dan ook die pancreas versie mag zijn?

Die pancreas versie heb ik zelf altijd wel gegeven aan een sheltie van mijn met pancreasinsufficientie. Dat werkt heel goed, want het verteerd het eten voor.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Ma 20 Mei 2013, 21:32

charmed schreef:Oh ik dacht juist dat met pancreatitis geen pancreas mocht geven? Vetvrij en lichtverteerbaar had ik haar al aangeraden. Maar ik weet dus niet of het dan ook die pancreas versie mag zijn?
Ja juist wel pancreas voeren  :)
Bij pancreatitis worden er geen enzymen meer aangemaakt/vervoerd vanuit de pancreas, als je of die enzymen of pancreas voert dan vul je dat dus aan en kan het eten beter verteerd worden. En ja het lijkt me dat het dan juist die pancreasversie mag zijn, die zal er specifiek op gericht zijn om vervrij en lichtverteerbaar te zijn  :)
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Ma 20 Mei 2013, 21:33

Martine-Tom schreef:Ja juist wel pancreas voeren  :)
Bij pancreatitis worden er geen enzymen meer aangemaakt/vervoerd vanuit de pancreas, als je of die enzymen of pancreas voert dan vul je dat dus aan en kan het eten beter verteerd worden. En ja het lijkt me dat het dan juist die pancreasversie mag zijn, die zal er specifiek op gericht zijn om vervrij en lichtverteerbaar te zijn  :)
OK heel erg bedankt! :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”