Teveel orgaan

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Teveel orgaan

Berichtdoor Barfplaats

CooperFlow
2-sterren

Teveel orgaan

Berichtdoor CooperFlow » Do 16 Mei 2013, 18:18

Ik word af en toe gek van dat gedoe omtrent een goede kvv. Ik voer nu Naturis en verschillende soorten Lotgering om en om. Nu hoor ik weer van iemand dat Lotgering zo goedkoop is, omdat ze er standaard teveel orgaan in doen om het goedkoop te houden en dat zodoende de alvleesklier van je hond wordt overbelast. Ik weet niet wat ik moet doen. Want welke kvv is nou echt goed? Ik wil best weer Carnibest gaan geven, maar wie zegt dat ze daar ook niet stiekem teveel orgaan door doen?
En Alaska en dat soort merken wordt me te duur. Er gaat hier 1,5 kilo per dag doorheen....
Soms denk ik dat ik maar weer een duur merk brokken ga geven. Maar ja, vlees is nu eenmaal beter.
M@rina
5-sterren

Re: Teveel orgaan

Berichtdoor M@rina » Do 16 Mei 2013, 19:05

Ik vind All Animal een heel goed merk, die verwerken gewoon hele dieren zoals kwartel, konijn, eend en kip (van de parelhoen halen ze de filets af). er wordt niets aan toegevoegd. Als je ervan uit gaat dat in de natuur ook een heel prooidier wordt gegeten dan lijkt me All Animal wel safe qua verhoudingen bot-spier-orgaan.

Verder kijk ik altijd naar kvv's die 1 diersoort in een verpakking verwerkt of een complete versie maakt door er bijv. 4 diersoorten in te verwerken, geen vitamine/mineralen toevoegen en een natuurlijk calciumbron bevat. en dan ook graag iin de verhouding 50/55% spier, 20% bot, 15% orgaan en 5-10% groente.
Dat zijn echt niet altijd de duurste kvv's.

Maar wil je echt goed in de gaten houden wat je voert dan kan je beter zelf gaan samenstellen, dat is de enige manier waarop je 100% zeker weet wat je voert.
Laatst gewijzigd door M@rina op Vr 17 Mei 2013, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
CooperFlow
2-sterren

Berichtdoor CooperFlow » Za 18 Mei 2013, 07:08

Bedankt voor je reactie. Ik vind dat wel een mooi product inderdaad. Maar erg duur.... Ik ben me nu in de Darf kvv aan het verdiepen. En die kost 2,65 mits ik 100 kilo afneem. Dat scheelt enorm in prijs. Ik denk dat ik 100 kilo wel weg kan stouwen in mijn vriezer. Het prettige vind ik van Darf dat het biologisch is. Maar ja, het blijft natuurlijk gissen of de samenstelling wel oké is...
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Za 18 Mei 2013, 11:12

Volgens de opgave van verhoudingen bevat Lotgering juist erg veel spiervlees 70% en 15% bot 15% orgaan. Dat zie je vaker bij de goedkopere merken. Ik voer bij ook wel Tammenga, gewoon om de kosten een beetje te drukken en die heeft een zelfde verhouding als Lotgering.

Voor het overgrote deel voer ik toch All animal (kip nu even niet voor Saartje i.v.m oorontsteking), konijn, eend, kwartel en parelhoen. Daarnaast ook veel Darf en Versvoer, soms ook Tinlo.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”