Invriezen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Invriezen

Berichtdoor Barfplaats

Aura
4-sterren

Invriezen

Berichtdoor Aura » Di 10 Mei 2005, 09:41

M'n moeder heeft allemaal van die leuke weetjes over eten. Ze vertelde me bijvoorbeeld dat orgaanvlees moeilijk in te vriezen is. De structuur schijnt dan te veranderen. Nou weet ik niet of ook de voedingsstoffen worden aangetast.

Ik heb ook eens gehoord dat je niet appel en sinaasappel door elkaar moet eten, omdat de vitamine C dan kapot gaat (weet niet meer helemaal zeker of het een combi met appel was...).
Ik zal het nog eens navragen aan m'n tante. Die werkt bij de belastingdienst bij het keuren van importvoedsel (ze kijkt of er in zit wat er op staat) en ze weet heel wat van voeding af...

Zijn er nog meer problemen met invriezen of met verschillende etenswaren?? ::)
Mevroi Kruim
5-sterren

Re:Invriezen

Berichtdoor Mevroi Kruim » Di 10 Mei 2005, 09:49

Volgens mij was dat sinaasapel met banaan (het favoeriete fruithapje van mijn kotertjes, lang geleden). Zie je wel, alles wat lekker is is niet gezond :P
Aura
4-sterren

Berichtdoor Aura » Di 10 Mei 2005, 10:31

Kruimel schreef:Volgens mij was dat sinaasapel met banaan (het favoeriete fruithapje van mijn kotertjes, lang geleden). Zie je wel, alles wat lekker is is niet gezond :P

Ja, dat zou ook kunnen. Het was in ieder geval iets met sinaasappel. Ik zal het nog eens navragen...
Drum
1-ster

Berichtdoor Drum » Di 10 Mei 2005, 10:52

Ja, banaan zorgt ervoor dat de vitamientjes verdwijnen uit fruithapjes... mijn broertje studeert "lifescience and technology" en heeft daar pas nog "onderzoek" naar gedaan!
Aura
4-sterren

Berichtdoor Aura » Di 10 Mei 2005, 11:05

Drum schreef:Ja, banaan zorgt ervoor dat de vitamientjes verdwijnen uit fruithapjes... mijn broertje studeert "lifescience and technology" en heeft daar pas nog "onderzoek" naar gedaan!

Probleem opgelost!
Maar, is dat dan ook als je bijvoorbeeld banaan met appel pureert? Ik had namelijk speciaal geen sinaasappel erdoor gedaan, omdat ik dacht dat het daaraan lag.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 10 Mei 2005, 12:23

Drum schreef:Ja, banaan zorgt ervoor dat de vitamientjes verdwijnen uit fruithapjes... mijn broertje studeert "lifescience and technology" en heeft daar pas nog "onderzoek" naar gedaan!

Ik dacht dat dit al lang en breed achterhaalt was?
Drum
1-ster

Berichtdoor Drum » Di 10 Mei 2005, 13:07

Oh ja, is ook al lang achterhaalt.... maar tijdens zijn opleiding moeten ze nou eenmaal ook weer practica uitvoeren, waarvan de uitkomst al bekend is ;)
Ik wist er nog niets van, totdat hij dat zei... en ik had begrepen dat het ligt aan de banaan in combinatie met iets anders. Of dat nou sinaasappel is of appel, maakt niet uit, dacht ik!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”