onstoken anaalklieren en jeuk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Kaatje88
2-sterren

Berichtdoor Kaatje88 » Wo 08 Mei 2013, 15:12

Hi!

Ik ben net bij de da geweest met onze Ace van bijna 1 jaar ivm jeuk klachten sinds een maandje. Ace krabt overal een beetje, dus niet op één plek.

Het enige wat de da heeft kunnen vinden is dat hij ontstoken anaalklieren heeft (ze heeft ze geleegd en er kwam gelige pus uit). Ik heb nu een ab kuur (stomorgyl) en een allergie/ontstekingremmer (dexoral) mee gekregen. Zijn ontlasting is wel wisselend, maar ik heb niet kunnen ontdekken op welke dag (spier of orgaan of met welke diersoorten) het nu beter of slechter gaat...

De da gaf aan dat hiermee de jeuk ook weg zou kunnen zijn, zo niet dan gaan we verdere onderzoeken doen naar een eventuele allergie.

Aangezien ik helaas geen goede ervaringen heb met de dierenartsen in onze omgeving, stel ik ook prijs op jullie raad! Dus vandaar dit topic.

Zou ik verder mbt tot de voeding nog iets kunnen doen voor Ace?

Dit zijn de percentages die hij krijgt.
50% Botvlees 2362,5
25% Spiervlees 1181,25
15% Orgaanvlees 708,75
10% Groentes 472,5

Alvast bedankt!
lauraV
5-sterren

Re: onstoken anaalklieren en jeuk

Berichtdoor lauraV » Wo 08 Mei 2013, 18:35

loeka had tijdens dr brokkentijd hier ook altijd last van , 1x per jaar .... :-[
laatste keer was nadat ik 3 a 4 maanden bezig was met barf .
ze begon met sleetjerijden ,en als ik niet snel was had ze 2 dagen later een rode kale plek en dan 3 dagen later was de ontsteking doorbroken .
tijdens de laatste keer met barf ben ik iets omlaag gegaan met het vleesbot dat ze makkelijker kon ontlasten ,maar toch genoeg dat de sluitspier zn best moest doen dat anaalklier schoon werd. (sorry voor de uitleg  :biggrin2:)
nu staat ze op 40% vleesbot omdat ze het daar t beste op doet (op 50% zou ze zeer moeilijk kunnen poepen)
verder heeft de probiotica hier toen goed geholpen

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”