diepvries of koelkast...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

diepvries of koelkast...

Berichtdoor Barfplaats

SabenJin
3-sterren

diepvries of koelkast...

Berichtdoor SabenJin » Ma 09 Mei 2005, 20:06

Ik ga vrijdag met Jin naar de Ardennen en we gaan zondag weer naar huis. Nu zit ik alleen te denken hoe ik dat met het vlees moet doen....
Kan ik als ik vrijdag wegga gewoon het aantal plakken uit de vriezer halen, zodat ik ze op plaats van bestemming zolang in de koelkast kan bewaren? Blijft het dan wel goed? Van vrijdag op zondag?
Anders heb ik nog wel brokken in huis, maar liever niet natuurlijk....
Drum
1-ster

Re:diepvries of koelkast...

Berichtdoor Drum » Ma 09 Mei 2005, 20:17

Heb ooit gelezen dat het in ontdooide versie nog 48 uur goed blijft in de koelkast. Als je het vrijdag uit de diepvries haalt, en op bestemming direct in de koeling legt, zou het dus net haalbaar zijn tot zondagmiddag/avond..... Lijkt me....
Maaike_L
3-sterren

Berichtdoor Maaike_L » Ma 09 Mei 2005, 20:20

Ik heb het wel eens meegenomen in een diepvrieszak, met wat koelelementen blijft het dan heel lang goed. Sowieso in de koelkast al een dag, in zo'n tas dus nog langer.
SabenJin
3-sterren

Berichtdoor SabenJin » Ma 09 Mei 2005, 20:24

[quote="Maaike_L"]
Ik heb het wel eens meegenomen in een diepvrieszak, met wat koelelementen blijft het dan heel lang goed. Sowieso in de koelkast al een dag, in zo'n tas dus nog langer.
[/quote]

Maar die koelelementen zijn ook wel met een dag ontdooid toch?
Indy
3-sterren

Berichtdoor Indy » Ma 09 Mei 2005, 20:59

Als we op vakantie gaan neem ik het eten altijd mee in een koelbox, met wat van die koelelementen erin, blijft stijfbevroren...
Als je het dan daar in de koelkast kan leggen, moet het toch geen probleem zijn ;)
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Wo 11 Mei 2005, 10:48

[quote="SabenJin"]
Ik ga vrijdag met Jin naar de Ardennen en we gaan zondag weer naar huis. Nu zit ik alleen te denken hoe ik dat met het vlees moet doen....
Kan ik als ik vrijdag wegga gewoon het aantal plakken uit de vriezer halen, zodat ik ze op plaats van bestemming zolang in de koelkast kan bewaren? Blijft het dan wel goed? Van vrijdag op zondag?
[/quote]

pak het anders voor de zekerheid in in zilverfolie, dan blijft het langer bevroren en kun je het dus ook langer buiten de vriezer bewaren.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Wo 11 Mei 2005, 22:57

[quote="SabenJin"]
[/quote]
Natuurlijk!!!
Gewoon de plakken vlees in een koelbox met wat bevroren elementen doen,op de plaats van bestemming in de koelkast(afgesloten plastic bak)en het blijft nog wel langer goed dan die 2 dagen ;)
Geen koelbox....dan wat ijselementen in een plastic tas met daarin het vlees.
Helen
5-sterren

Berichtdoor Helen » Wo 11 Mei 2005, 23:35

In de koelkast blijft kvv prima nog een dag of 4 goed.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”