Klein stukje hard soepschenkelbot ingeslikt

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Zo 08 Mei 2005, 22:43

Mijn reu heeft vanmiddag kans gezien om een stukje van een soepschenkelbot in zijn geheel in te slikken. Het was een soepschenkel met flink wat vlees (dat heeft ie eerst op) met 2 stukjes "mergpijp" er in. Een groot stuk mergpijp en een kleiner stukje, ongeveer zo groot als een normale halve duim en dat kleinere stukje heeft ie op. Het was wel een mooi rond stukje bot, zonder rafeltjes en scherpe kantjes, maar het was wel vrij hard. Moet ik me nu zorgen maken? Of zou het er vanzelf weer uitkomen? Hij gedraagt zich verder normaal en heeft nergens last van.
Lizzy
Moderator

Re:Klein stukje hard soepschenkelbot ingeslikt

Berichtdoor Lizzy » Zo 08 Mei 2005, 22:45

Ongekookt bot? En hoe groot waren de stukjes nou? Ik denk trouwens dat hij ze wel in de maag verteerd. Maar zijn de stukjes bot, qua maat, ook uitpoepbaar, zeg maar?
Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Zo 08 Mei 2005, 22:49

Ja ongekookt. Het lag te ontdooien op het aanrecht en die smiecht heeft het gejat. ::) Het gaat om 1 stukje bot van ongeveer 2 bij 3 cm en op zich is het wel uitpoepbaar denk ik. Hij heeft er niet eens op gekauwd, het was gewoon slik en weg. Komende dagen maar goed zijn ontlasting in de gaten houden dan.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Zo 08 Mei 2005, 22:50

Hou het even in de gaten en kijk dan of hij het uitpoept. Is het een gekookt bot? Omdat je zegt dat het hard is namelijk.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Zo 08 Mei 2005, 22:51

Audrina schreef:Ja ongekookt. Het lag te ontdooien op het aanrecht en die smiecht heeft het gejat. ::) Het gaat om 1 stukje bot van ongeveer 2 bij 3 cm en op zich is het wel uitpoepbaar denk ik. Hij heeft er niet eens op gekauwd, het was gewoon slik en weg. Komende dagen maar goed zijn ontlasting in de gaten houden dan.

O...ongekookt ;). De berichtjes kruisten elkaar ;D
Ik denk dat het wel uitgepoept wordt, zou het even goed nakijken ja.
Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Zo 08 Mei 2005, 22:56

Truus schreef:Hou het even in de gaten en kijk dan of hij het uitpoept. Is het een gekookt bot? Omdat je zegt dat het hard is namelijk.

Soepschenkel is toch van een dragend deel van de koe? Een poot ofzo? Daarom zei ik dat het een hard bot is / was. ;)
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Zo 08 Mei 2005, 23:00

Niet teveel zorgen maken hoor ;)
Tinus heeft dit zelfs een paar keer achter elkaar geflikt,iedere keer met de poepronde heb ik geen stukje bot terug gezien...zelf zou ik het niet meer geven,Tinus hier is zo'n groot en smerig barf- varken dat ie echt alles naar binnen rost :-X
Ik neem met hem geen enkel risico meer......
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 08 Mei 2005, 23:01

Nou, ik denk dat het wel in zijn maag verteerd en je er niks van terug vindt. En anders poept hij het wel uit.
Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Zo 08 Mei 2005, 23:10

Hij had het van het aanrecht gejat Tieneke. ;D

Nou ja, als jullie zeggen dat het niet veel kwaad kan ga ik me er niet druk om maken. Hij kan het misschien hooguit nog uitspugen vannacht en dat is ook geen ramp, of er een beetje raar van gaan poepen. Maar zeer waarschijnlijk gebeurt er dus gewoon helemaal niks. :)
Peet
5-sterren

Berichtdoor Peet » Ma 09 Mei 2005, 12:27

Heeft íe vandaag al een bommetje neergelegd? ;D

Afbeelding
Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Ma 09 Mei 2005, 13:00

Geen idee, ik heb hem vanmorgen zelf niet uitgelaten en manlief had zoiets van "Ja doei, daar ga ik niet naar kijken hoor". ;D Maar Donny is niet zo'n snelle verteerder, dus het zal misschien wel ff iets langer duren voordat het eruit komt. Hij (vr)eet gewoon en is lekker levendig zoals altijd, dus dat komt wel goed.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”