vraagje groente

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vraagje groente

Berichtdoor Barfplaats

saiko
3-sterren

vraagje groente

Berichtdoor saiko » Wo 24 Apr 2013, 10:36

ik heb in het begin wel eens een groente papje gemaakt
en daarna kregen ze overgebleven groente van ons, en fruit vinden ze ook heerlijk, maar er eigenlijk nooit echt mee bezig geweest.

nu wil ik groente aan het menu toevoegen, omdat het voor mijn gevoel dan toch completer is
en heb vandaag wat ingeslagen, heb het gekookt en gepureerd

ik heb de volgende dingen erin gedaan
wortel, spercieboon, courgette, andijvie, brocollie en bleekselderij

zijn dit voldoende dingen? en als ik de volgende keer weer andere groente soorten gebruik is dat dan voldoende, dus het afwisselen met groente soorten?
kan ik ook fruit bij de groente in pureren en invriezen of is dit beter van niet

en als ik dan
45% vleesbot
10% groente
20% orgaan(10 %pens, 10% orgaanmix)
25% spier per dag ga voeren, is dit samen mogelijk of zal ik de groente bijv 4 keer per week kunnen geven
en orgaan 3 keer per week bijv
of moet ik gewoon eerst even afwachten hoe de monsters reageren

sorry voor de vele vragen :-[
Simone V
5-sterren

Re: vraagje groente

Berichtdoor Simone V » Wo 24 Apr 2013, 12:18

hoi!
volgens mij kan je fruit beter niet tegelijk met groente geven. Dat gaat gisten en is niet zo lekker voor de darmen geloof ik.
Dus ik zou de groentenmix maken en samen met het vlees geven en als tussendoortje eens een stukje appel ofzo geven.
percentages zien er goed uit! En ik geef zelf het liefst de groenten elke dag. Maar misschien kan 4x per week ook wel, even kijken hoe de honden het erop doen :-)
de groenten kan je ook rauw gepureerd geven, als ze het rauw lusten. Dan zitten er nog de meeste voedingsstoffen in.
Succes!!

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”