voorstellen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

voorstellen

Berichtdoor Barfplaats

karin-s
1-ster

voorstellen

Berichtdoor karin-s » Wo 24 Apr 2013, 08:17

hallo,
ik ben karin uit friesland en hier gekomen ,omdat ik ik een oplossing zocht ivm. diarree van onze hond.
wij hebben twee honden,een hollandse herder van 1 jaar(reu) en een engelse stafford van 6 jaar(teef).
sinds een week of 4 had onze staff diarree,zeg maar spuitpoep,en daar verscheidene keren mee naar de dierenarts geweest.
kreeg antibiotica en diarree remmers maar mocht niet baten.
daarna weer andere medicatie(iso-gel) en weer antibiotica en ook dat hielp niet echt.
toen ontlastingsonderzoek laten doen en daaruit bleek dat onze staff gistresten in de ontlasting had.
of gistpillen,of over op rauwvlees.
we voeren nu sinds een week rauw voer,en het gaat beter gelukkig.
heeft iemand hier ervaring mee?
groetjes,
karin
erwinenmarloes
2-sterren

Re: voorstellen

Berichtdoor erwinenmarloes » Wo 24 Apr 2013, 09:29

Toen onze hond 2 jaar terug nog een pupje was, had ze ook geen goede ontlasting. We zijn toen over gegaan op KVV. Om de darmen wat tot rust te brengen van de vele antibiotica die ze toen van de dierenarts had gekregen, hebben we ook bij iedere maaltijd probiotica over haar voer gedaan, van Solgar. (o.a. te koop bij een goede DA drogist) Dat bracht haar darmen meer in balans en nu geen problemen meer met haar drolletjes.

Nu ben ik verder geen expert, er zijn mensen hier die hier veel beter in zijn. Maar ik deel graag mijn ervaring.
karin-s
1-ster

Berichtdoor karin-s » Wo 24 Apr 2013, 14:38

weet iemand hier hoeveel je moet voeren per dag ?
dan bedoel ik met alleen vers vlees/pens/kip.
staff is klein,14 kilo.
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Wo 24 Apr 2013, 20:32

welkom Karina.

ben even benieuwd wat je nu precies voert. Je noemt alleen vers vlees, pens, kip, maar daarmee krijgt je hond niet alle voedingsstoffen binnen die hij nodig heeft.

Qua hoeveelheid voer je als richtlijn 20 tot 30 gram per kg lichaamsgewicht, maar iedere hond is verschillend.
karin-s
1-ster

Berichtdoor karin-s » Do 25 Apr 2013, 07:56

hoi marina,
vanwege de diarree problemen voeren we nu:
smorgens, portie rood vlees met eigeel
smiddags, pens/kip met gekookte groenten
savonds, portie rauw vlees,met bruin brood.
hiermee zitten we ongeveer op 600gram vlees/pens/kip
we willen weer beginnen met voorzichtig brokjes(smolke sensetive).
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Do 25 Apr 2013, 22:52

Ik had al zo'n vermoeden en misschien stel ik je teleur maar je voert niet compleet op deze wijze. Ik ben niet verbaasd over dunne ontlasting met deze samenstelling, sorry :shy:

Een goed samengesteld menu bevat zo'n 25% kaal rauw bot, 50% spiervlees, 15% orgaan en 10% groente.
Bot heeft je hond nodig i.v.m de calcium maar zorgt er ook voor dat de ontlasting stevig wordt.

Als je zelf een gezond compleet menu wilt samenstellen dan adviseer ik je eerst eens in de bibliotheek hier op het forum te duiken of in de barfhoek waar veel leden hun menu ter beoordeling voorleggen. Je kan ook kiezen voor nu voor een veilige manier van vers voeren en dat is een kvv. Je kunt dat als tussen stap zien naar volledig barfen. Kvv is een goed samengestelde voeding in rollen. Er zijn heel veel verschillende merken en kwaliteiten.

Als je in je buurt een verkooppunt hebt voor darf eko dan kan ik je dat aanbevelen. Neem je tijd om je wat meer te verdiepen in gezonde voeding voor honden, dan kan je daarna misschien ook andere merken gaan proberen.
Laatst gewijzigd door M@rina op Vr 26 Apr 2013, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Vr 26 Apr 2013, 01:36

ben t helemaal eens met marina , en zou je toch willen aanrader om een complete kvv te voeren en verder eerst in te lezen over zelf samenstellen , anders gaat de hond na verloop van tijd teveel tekorten oplopen .
karin-s
1-ster

Berichtdoor karin-s » Vr 26 Apr 2013, 07:44

bedankt voor jullie advies, zal gelijk mij daarin meer verdiepen.
*Lia*
5-sterren

Berichtdoor *Lia* » Di 07 Mei 2013, 19:20

Zo ie zo het brood weglaten en alléén (kompleet) vlees voeren of zelf gaan samenstellen.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Di 07 Mei 2013, 19:24

En de brokjes niet meer terug geven..,lijkt me ook een aanrader...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”