Vis hoe wat waar hoeveel

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vis hoe wat waar hoeveel

Berichtdoor Barfplaats

Kim en Casper
4-sterren

Vis hoe wat waar hoeveel

Berichtdoor Kim en Casper » Zo 21 Apr 2013, 06:50

Ik weet na veel tegenstrijdige berichten even niet meer hoe en wat me de vis. Casper krijgt nu 1 zalmkop per week. Hele vissen eet meneer niet. Zalmkop wel. Ik doe hier wat lamslever bij en maaltijd compleet. Laatste 2 keer kotste hij de kop uit.

Is iedere week een hele kop nu te veel? Of ga ik deze om de week geven en dan de andere week een beetje gemalen makreel of een blikje vis? Hoeveel vis geven jullie?

De een zegt 10% vis de ander zegt meer o juist minder...
Lizzy
Moderator

Re: Vis hoe wat waar hoeveel

Berichtdoor Lizzy » Zo 21 Apr 2013, 07:16

Het komt niet zo krap. En zeker met zalm maakt het niet zoveel uit. Want zalm bevat niet/nauwelijks thiaminases (dat vitamine B1 inactief maakt). Maar meer dan 10% vis zou ik sowieso niet voeren omdat je ander de balans uit je menu haalt.
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Zo 21 Apr 2013, 10:32

Ik geef om de andere week een zalmkop, nooit met organen, maar met wat mager vlees erbij; op deze manier blijf ik binnen de 10% marge .
Zalm is al vrij vet, doe je er dan nog eens lever bij, dan is het denk ik een zware hap om te verteren?
Kim en Casper
4-sterren

Berichtdoor Kim en Casper » Zo 21 Apr 2013, 12:07

Hij krijgt in de ochtend de kop en in de avond de lever. Hij kotste na de kop. Ik ben op zaterdag zelf werken en zaterdag is visdag. Volgende wek ga ik dit dus omruilen met zondag. Kan ik t zelf ff in de gaten houden.
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Zo 21 Apr 2013, 12:40

Kim en Casper schreef:Hij krijgt in de ochtend de kop en in de avond de lever. Hij kotste na de kop. Ik ben op zaterdag zelf werken en zaterdag is visdag. Volgende wek ga ik dit dus omruilen met zondag. Kan ik t zelf ff in de gaten houden.

Kan weleens gebeuren na het eten van vette vis.
Misschien was het die dag niet goed gevallen?, dit betekent niet direct dat zalmkop beter niet meer gegeven kan worden. (tenzij het iedere raak is natuurlijk).
Maar er zijn ook andere lekkere visjes die je kan geven. Ik wissel af, ene keer zalmkop, andere keer makreel, dan weer eens kabeljauw of forel enz enz.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”