Nieuw hondje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Nieuw hondje

Berichtdoor Barfplaats

Amanda/Dino
3-sterren

Nieuw hondje

Berichtdoor Amanda/Dino » Di 09 Apr 2013, 21:15

Hallo allemaal

Ik heb zojuist bericht gekregen dat ik zondag het hondje wat ik graag wou mag ophalen. Nu is mijn vraag: ze komt uit het portugees asiel en kreeg daar brokken die maar net in de aanbieding zijn. Mijn theorie was dus die kan ik zo over zetten op vers die is al zo vaak geswitched van voer. Mijn plan was om eerst kvv te geven zodat ik tijd heb een goed menu in elkaar te zitten. Is het verstandig om eerst brokken te voeren in combinatie met vlees om te laten wennen of mag ik gewoon direct over op vers? (3 dagen brok en 4 dagen kvv bedoel ik niet mengen)

Het gaat overigens om een kruising tekkel met formaat tekkel dus gok rond de 10 kilo en 30 cm hoog

Alvast bedankt voor de antwoorden
Elinea
2-sterren

Re: Nieuw hondje

Berichtdoor Elinea » Di 09 Apr 2013, 21:29

Mijn buitenlandertjes gaan direct over op kvv en ik heb echt nog nooit problemen gehad. Naast de kvv gewoon starten met een nekje en zo; kan prima! Leuk; welk hondje krijg je?
Amanda/Dino
3-sterren

Berichtdoor Amanda/Dino » Di 09 Apr 2013, 21:32

Oke dan hoef ik gelukkig geen brokken in huis te halen  :)

Ik krijg Lona een teefje van de stichting Mirbessa uit portugal.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Di 09 Apr 2013, 23:12

Hier wordt in het algemeen aangeraden om meteen de overgang te maken of eerst een dagje te laten vasten.
Mengen met brok wordt zeker afgeraden ivm verschil in maagzuur en moeite met het verteren van bot als je de maag dmv brok te basisch houdt. Enkel vlees geven, geeft meteen een goede zuur maagzuur. 

Kan wel zijn dat ze wat gaat ontgiften: haar uitvallen, diarree,...  Dus niet meteen in paniek schieten, gaat wel weer over. 
Amanda/Dino
3-sterren

Berichtdoor Amanda/Dino » Wo 10 Apr 2013, 20:09

Dan gaan we gewoon direct op vlees  :) hoop dat het ontgiften meevalt vreesde hier ook voor bij mijn eigen hond maar dit is uitgebleven bij hem dus scheelde veel stress. Kan ik bij kvv ook gewoon 2/3 % van het gewicht nemen of gelden hier andere normen voor?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”