wat zijn geen goede maaltijd combi's?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

emdcr
1-ster

Berichtdoor emdcr » Za 06 Apr 2013, 23:59

M'n vriend heeft me net een bericht achter gelaten Rusty vanochtend gezellig heeft zitten overgeven. Hij vond er nog allerlei stukjes kippennek/bot(?) tussen. Nu was mn vriend ervan geschrokken en wil ie dat ik wat minder nekken/botten voer. Nou houd ik mij best netjes aan de aanbevolen hoeveelheid per dag, en kan ie normaal gesproken best kipbotjes hebben. Zou het komen dat ik het misschien combineer met bepaalde ingredienten? Geef Rusty wat minder gesneden lappen vlees nu, had ergens gelezen dat dat beter zou zijn...
Ook wordt ie eigenlijk best gierig als je aan de voedselbak zit, dan pak ie zoveel mogelijk uit de bak en slurpt alles naar binnen  :-\ (dat doe ik trouwens, af en toe expres, want wil niet dat ie strax kinderen of anderen aanvalt als iemand in de buurt komt van zn eten.)

Dus ik vraag me af: wat zijn nou echt voedsel combinaties die 'echt niet' samengaan...
Martine-Tom
5-sterren

Re: wat zijn geen goede maaltijd combi's?

Berichtdoor Martine-Tom » Zo 07 Apr 2013, 00:04

Stoppen met aan zijn eten komen, jij word er denk ik ook niet blij van als ze jouw eten afpakken  ;)

Als hij eet, lekker met rust laten, wel langslopen oid maar niet zijn eten afpakken of aan zijn bak zitten daar creeer je idd schrokkers mee. En verder als hij schrokt dan zou het kunnen dat het gewoon niet goed verteerd en dat hij het daarom weer opgeeft, zou het nu gewoon even in de gaten houden hoe het gaat als hij rust rondom het eten krijgt. En anders de botten even platmeppen.
Naomi B
5-sterren

Berichtdoor Naomi B » Zo 07 Apr 2013, 01:18

Yep hij is nog jong volgens mij en moet nog leren verteren. Ff met een hamer op het botwerk slaan. Toen Duke zo oud was gaf hij in het begin ook wel eens wat restjes bot op. Meestal vrat hij die trouwens ook weer op. Komt vanzelf goed. Hoeveel keer per dag geef je eten?
emdcr
1-ster

Berichtdoor emdcr » Zo 07 Apr 2013, 01:22

Naomi M. schreef:Yep hij is nog jong volgens mij en moet nog leren verteren. Ff met een hamer op het botwerk slaan. Toen Duke zo oud was gaf hij in het begin ook wel eens wat restjes bot op. Meestal vrat hij die trouwens ook weer op. Komt vanzelf goed. Hoeveel keer per dag geef je eten?

Ok stelt me ook een beetje gerust, dank je wel. Mn vriend maakt me snel bang met dit soort dingen.. We voeren hem 3x per dag, tot hij 6 maanden is, wordt er gezegd, dan over tot 2x per dag. Hij is al zeker kippenbotten gewend, afgelopen tijd doet ie t er heel goed op. Alleen vanochtend dus weer..
Naomi B
5-sterren

Berichtdoor Naomi B » Zo 07 Apr 2013, 01:25

En geef je hem vleesbot gecombineerd met spier en orgaan?  Ik merkte bij Duke dat het het beste ging om zijn dagportie ook echt van alles in drie te verdelen in het begin. Dus vleesbot en orgaan en spier. Was wel erg blij toen ik naar twee maaltijden kon. ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”