Meer honger door 1x per dag te eten?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Simone V
5-sterren

Berichtdoor Simone V » Vr 05 Apr 2013, 10:37

Jaja, het is me gelukt. Sita eet nu 1x per dag!! (ipv 2 of 3x)
Ze was het er niet helemaal mee eens, maar door een diarree akkefietje was het voor mij heeeeel makkelijk om even geen eten te geven en meteen over te gaan op 1x per dag.

Alleen lijkt het wel of ze veel meer honger heeft gekregen. Ze is veel meer voergericht. Als ze een beloningssnoepje krijgt, vreet ze hem op alsof ze nooit wat krijgt en dat is echt anders dan anders.

Ze weegt ongeveer 30 kilo en krijgt 2,56% wat uitkomt op 5,6 kilo per week.
Ongeveer 800 gram per dag dus.
Het is nu ook zo hap slik weg waar er voorheen ge-emmerd werd met het niet willen eten of lang laten liggen is het nu zo foetsie.

Mijn vraag is dus eigenlijk, is het normaal dat een hond door het naar 1x per dag gaan eten, meer honger krijgt?????
gwendolineken
2-sterren

Re: Meer honger door 1x per dag te eten?

Berichtdoor gwendolineken » Vr 05 Apr 2013, 10:56

volgens mij denkt dat het is omdat hij het niet gewoon is ik wil nu beginnen met een vastendag in de week gisteren hebben ze een dubbele portie gekregen en van gewoonte stonden ze deze morgen weeral te zagen alhoewel haar buikje nog rond staat van gisteren  :biggrin2: dus ik denk dat ze je wel nog even zal testen
Ingrid S
2-sterren

Berichtdoor Ingrid S » Vr 05 Apr 2013, 12:53

En anders geef je een keer ook een dubbele maaltijd, dan is ze een keer echt verzadigd en dan gewoon weer naar een enkele maaltijd.
mischien had ze wat achterstand door de diaree
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 05 Apr 2013, 13:46

Nee, in de regel is juist het tegendeel het geval.
Je voert wel genoeg?
Misschien moet hij gewoon even wennen.
Op welk tijdstip van de dag geef je eten? Sommige honden doen het beter als je ze direct vroeg in de ochtend eten geeft.
Simone V
5-sterren

Berichtdoor Simone V » Vr 05 Apr 2013, 14:32

tja ze blijft wel goed op gewicht met die 800 gram per dag. Ik kan natuurlijk proberen meer te geven en kijken hoe dat gaat. Ik krijg ook een beetje het gevoel dat ze meer wil hebben, maar dan alleen lekkere dingen....

Ze krijgt 's avonds te eten, juist omdat ze vooral 's ochtends met het eten zat te mutsen.
En 's avonds krijgt ze eten als ik haar heb opgehaald van de opvang of op mijn vrije dagen na de lange middagwandeling, eigenlijk standaard tussen 5 en 6 uur.

Een keer zo;n dubbele maaltijd is misschien wel een idee! Ga ik meteen uit de vriezer halen voor morgen!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”