Oplossing bij oorontsteking

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Do 28 Mar 2013, 13:51

Ik heb voor mijn stippelmeis eindelijk de oplossing tegen de terugkerende oorontsteking (en gistprobleem) gevonden.
Werkelijk alles hebben we in het verleden al geprobeerd,  natuurlijke en reguliere opties, cleaners, alle soorten chemische troep van de da etc. De laatste keer hielp dat allemaal niets meer, alleen nog speciaal bestelde oorzalf uit utrecht, die eigenlijk niet voor honden bedoeld is....

Nu had ze vorige week weer oorontsteking en heb ik het volgende in haar oren gedruppeld: (daarmee was de oorontsteking binnen een week weg!)

2x per dag
half pipetje zilverwater 40 ppm met msm poeder (de verhouding die ik heb gebruikt is 30 ml met 1/2 tot 1 tl msm poeder)
en
1x per dag
half pipetje bio aloë vera (zonder toevoegingen) met extract van kaneel, mirre, rozemarijn en calendula.
Daarbij heb ik een verhouding aangehouden van 25 ml aloë vera met van de extracten 20-30 druppels per stuk.

Daarbij heb ik haar 2x per dag een tl msm door haar voer gedaan.

Ik heb zelf een otoscoop gekocht om het in de gaten te houden. Dat kan ik echt aanraden voor honden die regelmatig oorontsteking hebben want dan kun je makkelijk de oren in de gaten houden en er vroeg bij zijn.

Ik hoop dat deze tip voor meer honden behulpzaam is!
Laatst gewijzigd door Eef+doggies op Do 28 Mar 2013, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Eef+doggies
5-sterren

Re: Oplossing bij oorontsteking

Berichtdoor Eef+doggies » Do 28 Mar 2013, 14:45

foutje

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”