categorie 3 vraag paardenvlees 1,70/kilo

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Marc Buchner
1-ster

Berichtdoor Marc Buchner » Do 28 Mar 2013, 00:47

dag allen,

Het slachthuis waar ik onze natuurgrazers slacht moet bijhouden waar categorie 3 vlees heen gaat. De veulens die ik vorige had laten slachten had ik niet laten onderzoeken op trichine. Daardoor waren ze niet voor menselijke consumptie geschikt. Dit scheelde echter ook kosten en daarom had ik het niet gedaan want we hadden recent ook al paarden voor pakketjes geslacht.
Nu  heeft geen particulier van barfplaats een erkenningnummer. Hoe is dat bij andere slachthuizen geregeld. Want velen zullen orgaanvlees kopen voor consumenten geschikt (geen erkenning nodig) en spiervlees maar natuurlijk ook categorie 3 vlees of wordt er elders nooit categorie 3 vlees verkocht?

De vraag is: Mag een slachthuis categorie 3 vlees aan barfers zonder erkenning verkopen???

groeten marc
06-54343431
orinake
5-sterren

Re: categorie 3 vraag paardenvlees 1,70/kilo

Berichtdoor orinake » Do 28 Mar 2013, 10:04

Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Vr 29 Mar 2013, 08:21

Wat bedoel je met deze link te zeggen Tamara?
Lida. S
5-sterren

Berichtdoor Lida. S » Wo 03 Apr 2013, 08:00

categorie 2 materiaal mag uitsluitend door het erkende bedrijf Rendac bv te Son worden uitgevoerd. Categorie 3 materiaal mag door elke andere erkende verwerker voor diervoeding gebeuren. Als bedrijf bent u verplicht administratie te voeren over het verzenden van cat. 1, 2 en 3 materiaal en die moet u minimaal 2 jaar bewaren.

Over verkoop aan particulieren (inzake cat 3)heb ik niets kunnen vinden.
Het is misschien verstandiger om het voortaan toch te keuren. Nu waren de veulens cat 2. Dat mag dus uitsluitend door Rendac worden vervoerd. En de controle is sinds alle "schandalen" aardig verscherpt. Ik weet niet wat zo'n keuring kost, maar het lijkt me wel zo veilig.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”