af en toe vegetarisch?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

af en toe vegetarisch?

Berichtdoor Barfplaats

hannaa
1-ster

af en toe vegetarisch?

Berichtdoor hannaa » Do 21 Mar 2013, 09:46

Hallo
Zu het kwaad kunnen (of misschien is het juist wel heel goed) om af en toe de hond een vegetarische maaltijd voor te zetten? Bijvoorbeeld een keer in de week. Misschien hebben jullie het er al eens over gehad maar ik kan hier alleen discussies vinden over vegetarisch voor mensen.
Dank!
judith vd
5-sterren

Re: af en toe vegetarisch?

Berichtdoor judith vd » Do 21 Mar 2013, 09:56

Hoi Hannaa,

Waarom zou je dat willen doen?

groet,

Judith
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Do 21 Mar 2013, 10:09

Of het kwaad kan? Als je het standaard doet denk ik dat het niet goed is. Gevoelsmatig. Een hond heeft vlees nodig.
Wat heb je in gedachten vraag ik me dan af. Een hele maaltijd groentemix? Dan gaat ie toch geheid aan de rats. Of denk je aan rijst of macaroni met groenten? Dat zijn graanprodukten en ronduit slecht voor de hond.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Do 21 Mar 2013, 15:03

Ik vind het niks. Een hond is een carnivoor en geen vegetariër. Hij is gebouwd op het verwerken van dood dier met wat extraatjes van plantaardige aard. Het gaat mi niet aan om hem een menselijk concept als vegetarisme op te dringen. Als je een dier wilt dat niet van andere dieren moet bestaan kun je beter een konijn aanschaffen.
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Do 21 Mar 2013, 15:13

ik denk dat de hond dan meer heeft aan een dag vasten. of een (vuile) pens dag.

hond is inderdaad immers gebouwd om dierlijke producten te verteren en om te zetten in energie en bouwstoffen. ik zou dan ook niet weten waarom je het als baas zou willen om je hond vegetarisch te voeren, of dat nou voor af en toe of altijd is, anders dan dat iemand zijn eigen persoonlijke menselijke principes te ver door trekt. als iemand die zo ver door wil trekken om welke reden dan ook, dan is dat prima natuurlijk. als je, inderdaad, een konijn hebt.

maar goed, dat was eigenlijk je vraag niet. of het kwaad kan? geen idee. Reus zou er van aan de dunne gaan. een hondenmenu moet wel die dingen bevatten die de hond nodig heeft. dus dan moet je ergens compenseren voor het feit dat je 1 dag geen vlees voert. dan komt het er dus op neer dat je alle groentenmix in 1 keer geeft, en daar dan niks bij. als je het zou willen doen met graan producten, dan kan het denk ik wel kwaad. want een hond heeft die dingen helemaal niet nodig, en het is alleen maar een belasting voor zijn systeem. al heeft de ene hond daar meer of zichtbaarder last van dan de ander.
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Do 21 Mar 2013, 16:12

Als ik ergens onverwachts een nachtje blijf dan krijgen ze inderdaad rijst met wat groente....
En dat gaat prima hoor, en ze vinden het heerlijk :)
Maar ik zou er geen gewoonte van maken !
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”