Tiesto vannacht alleen maar wit slijm overgeven

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Tiesto en Zack
2-sterren

Berichtdoor Tiesto en Zack » Zo 10 Mar 2013, 08:38

Arme Tiesto was vannacht goed ziek. .hij deed niets anders dan wit slijm overgeven en af en toe dacht ik echt dat hij er in bleef! Was net alsof er iets achter in zijn keel zat, nog gevoeld, maar kon niets vinden.  Heb hem later maar een stuk hondenworst in stukjes gevoerd, dat krijgen ze ook altijd voor het slapen gaan in een kong. Hij liep straks wel normaal en normale ontlasting en net ook gewoon gegeten en gedronken. Zou dit zijn omdat hij misschien een lege maag had tegen 3.uur of moet ik me echt zorgen maken? Was zo naar alsof ik ie stikte:-(
EllenL
5-sterren

Re: Tiesto vannacht alleen maar wit slijm overgeven

Berichtdoor EllenL » Zo 10 Mar 2013, 08:45

Was hij aan het overgeven of aan het hoesten? Lijkt namelijk erg op elkaar als je het verschil niet weet en ik vind het een beetje klinken als hoesten, kan heel naar zijn om naar te kijken/luisteren weet ik uit ervaring! Hier een filmpje van een hoestende kat:

Als er nu niks meer aan de hand lijkt kan het een astma aanval zijn geweest (bij Simba kwam dat altijd vooral bij stress nu heeft hij het gelukkig bijna nooit meer) maar omdat hij ook echt slijm op gaf zou ik zeker met hem naar de dierenarts gaan. In ieder geval even bellen vandaag en overleggen of je morgen kan gaan of beter nu, afhankelijk van of hij nu nog steeds hoest.
Tiesto en Zack
2-sterren

Berichtdoor Tiesto en Zack » Ma 11 Mar 2013, 10:59

Tiesto heeft vanmorgen weer gespuugd, de arme ziel..was echt overgeven en niet hoesten. eerst een beete gelig dus gal denk ik, daarna wit slijm..had het idee dat zijn ontlasting vanmorgen ook iets geliger was. Wel gewoon vast. Kan dit allemaal door een lege maag komen? Hij krijgt s avonds dun plakje hondenworst in de kong, vanavond maar wat dikker doen zien of dat helpt. Ze krijgen 2x per dag eten. Darf, kivo, versvoer en zalmmix voer ik nu. Hou in de gaten of ontlasting nog gelig blijft en als het spugen niet overgaat maar even langs de da.
Stef@nie
5-sterren

Berichtdoor Stef@nie » Ma 11 Mar 2013, 11:49

Mijn hond spuugde inderdaad ook wel eens van dat gelige slijm als ze een lege maag had. Misschien kun je de avondmaaltijd ook wat later geven? En inderdaad misschien nog iets vlak voor het slapen gaan. Het is het proberen waard. Hier is de ontlasting ook wel eens wat geliger als ze wat vetter vlees heeft gehad. Was dat misschien het geval?
Tiesto en Zack
2-sterren

Berichtdoor Tiesto en Zack » Ma 11 Mar 2013, 13:12

Ze hebben gisteren Darf gehad, is volgens mij de laatste tijd wel iets vetter als eerder heb ik het idee..maar dat krijgt hij wel vaker en dan is er niets aan de hand..wat me wel opvalt is dat hij de laatste paar weken wat meer poep zit te eten :-\ eerder was het af en toe een paardekeutel of een schapekeutel, maar sinds een paar weken dus ook hondekeutels, niet zo erg als Zack gelukkig, maar wel apart..hij komt ook maar niet door de rui heen en droge huid met schilfers. Hoop niet dat hij iets heeft wat deze symptomen heeft. Kijk het nog even aan en anders maar naar de da. En dan wil ze je weer op brokken hebben :-[
BAC
5-sterren

Berichtdoor BAC » Ma 11 Mar 2013, 18:37

Tiesto en Zack schreef: En dan wil ze je weer op brokken hebben :-[

Maar daar ben je zelf toch bij?
Zou die discussie niet eens voeren, ik doe het nooit. Als jou hond morgen nog niet lekker is bespreek je de symptomen, niet wat je voert, want jij weet ook wel dat dat goed zit. Zaak is dat ze het oplossen.
Tiesto en Zack
2-sterren

Berichtdoor Tiesto en Zack » Za 16 Mar 2013, 11:57

Heb de honden nu 3 dagen deavondmaaltijd gespreid gegeven dus tegen 22.00  nog  een portie en schijnbaar heeft het geholpen
want  Tiesto heeft gelukkig niet meer gespuugd!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”