Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door CooperFlow
#2618189
Ik heb nog even een vraagje. Ik ben een beetje op zoek naar het ideale voer. Om een lang verhaal kort te maken.... Ik voerde mijn honden eerst volledig carnibest, ben toen tijdelijk in de ochtend goede brokken (oké, goede brokken bestaan niet  ;)) gaan voeren van Wolfsblut en Orijen. Nu gaan ze daar erg van verharen.... Dus ik ben weer terug op volledig vlees. Toch vind ik carnibest vrij prijzig, er gaat hier per dag 1200 gram doorheen. Nu wil ik om de kosten te drukken de halve week carnibest blijven voeren en de rest van de week bijvoorbeeld Lotgering. Ik ben alleen bang dat het Lotgering vlees niet volledig is. Ik heb dit vlees al eerder gevoerd en ze gingen toen enorm van de straat vreten.... Ik wil wel af gaan wisselen in verschillende diersoorten. Maar is het dan een idee om de Lotgeringdagen aan te gaan vullen met wat Chlorella of zo? Of voer ik samen met de carnibest wel volledig? Mijn Dobermann is nu 8 maanden en de Jack Russell is 11 maanden. Ik ben bang dat ze anders iets tekort krijgen....
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2618237
lotgering is volledig compleet voer voor zover ik weer als je de diersoorten maar afwisselt. Alleen enorm vet. (voor 1 van mijn honden dus ideaal omdat het een mager ding is ;) ) Tekorten zullen ze dus niet krijgen. Kwalitatief is het zeker niet de beste KVV en wat ik ervan begrijp zit er nogal een verschil tussen Carnibest en Lotgering qua kwaliteit. Ikzelf ben erg tevreden geweest met lotgering toen mij meisje BARF weigerde. Gelukkig eet ze nu weer volledig BARF.
Door kimber
#2618345
Hoi,


Ik voer o.a. ook Lotgering en ben er erg tevreden over.
Het is een complete KVV zonder toevoegingen voorzover ik begrepen heb zit er juist in Carnibest wel een toevoeging in de vorm van rijst.
Onze honden doen het heel goed op Lotgering, mooie vachten goede ontlasting.
Ik wissel wel af met Alaska, Barfmenu, All Animal, Tammenga, Haaksbarf maar de hoofdmoot is Lotgering.

Succes!
Door Ghali
#2618361
Hoi, Ik voer ook Lotgering nog maar een weekje maar mijn hond blijft keurig op gewicht ze weegt 38 kilo en krijgt 650 gram per dag. Onlasting is op alle soorten prima geen enkel probleem terwijl mijn hond 7 jaar alleen brok heeft gegeten. Het is natuurlijk nog maar heel kort maar ik ben prima tevreden over dit merk, ik haal het zelf bij de boerderij van Lotgering.

Straks voor mijn pup ga ik Lotgering afwisselen met Carnibest en Alaska. Maar dat zou ik met elke merk KVV doen omdat ik zo op het oog van geen één KVV de kwaliteit kan bepalen, dus als er een kvv wat minder ondervang ik dat met de andere merken waar ik mee afwissel. Met een pup die nog zoveel moet groeien vind ik dat wel een veilig idee.

 

 
Door nienk
#2618421
het is altijd een goed idee om verschillende merken en smaken af te wisselen, niet alleen voor de voedingswaarden, maar ook voor de gewenning van de hond. als je altijd maar 1 smaak van 1 merk voert, en je kan daar dan een keer niet aan komen, dan bestaat de kans dat de hond een ander merk of smaak ineens niet wilt eten ofzo.

je kan dus lekker af wisselen wat je wilt!
Door CooperFlow
#2618545
Bedankt! Ik heb ook op de site van Darf gekeken. Lijkt me ook prettig om deels biologisch te voeren en darf is net zo duur als carnibest. Maar ik ga dus morgen een grote extra vriezer aanschaffen en dan ga ik gewoon verschillende soorten in huis halen. Ook wat van naturis en een dagje smuldier ertussen kan ook geen kwaad denk ik.
Door nienk
#2618547
[quote="CooperFlow"]
Bedankt! Ik heb ook op de site van Darf gekeken. Lijkt me ook prettig om deels biologisch te voeren en darf is net zo duur als carnibest. Maar ik ga dus morgen een grote extra vriezer aanschaffen en dan ga ik gewoon verschillende soorten in huis halen. Ook wat van naturis en een dagje smuldier ertussen kan ook geen kwaad denk ik.
[/quote]

dagje smuldier ertussen kan zeker geen kwaad, als je hoofdmoot de 'betere' merken zijn, dan kan je die inderdaad, om de kosten wat te drukken, best afwisselen met wat goedkopere merken.

op www.voerwijzer.com staan zo goed als alle kvv merken met specificaties er bij, dat kan handig zijn om te bedenken welke merken je wilt voeren.
Door CooperFlow
#2618559
Ja, de site van Meike. Die is geweldig! Ik denk dat ik vier dagen carnibest ga doen. En de andere drie dagen goedkopere soorten. Voor de zekerheid aanvullen met wat chlorella? En 1 dag volledig verse pens. Is dat ook oké?
Door CooperFlow
#2618577
Ja, dat wist ik dus niet zeker. Alle Kvv's zit volgens mij pens in. Oké, dan doe ik dat maar niet. Kan ik ook bijvoorbeeld 1 of 2 dagen enkelvoudige kvv geven? Ik zag dat het vlees van kiezebrink ook niet zo duur is.... Of dan liever de complete versies van lotgering?
Door Shanti en co
#2618926
Kiezebrink is geen kvv. Het is gemalen bot en gemalen orgaan zonder spiervlees, als je het 1x per week wilt voeren kun je gewoon half kiezebrink mix en half spiervlees doen. Als je het vaker wilt voeren moet je er nier bij geven en moet je opletten dat je van alle orgaansoorten wat voert.
Enkelvoudige mixen zijn normaal gewoon een kvv die niet genoeg diersoorten bevat per rol maar wel een goede verhouding aan vlees, bot en orgaan. Kiezebrink en degomeat zijn volgens mij de enige die enkelvoudige mixen verkopen met rare verhoudingen.
Lotgering "totaalvoer" is ook niet compleet aangezien het maar 3 diersoorten bevat (waarvan veel rund).
Door CooperFlow
#2619004
Ja zie je.... Ik heb een tijd lang alleen lotgering totaalvoer gegeven omdat ik dacht dat het oké was.... Stom van me, ik had begrepen dat het goed was. Vandaar dat ze van straat liepen te vreten. Het was dus geen complete maaltijd. Al gaf ik ze wel altijd chlorella. Ik zal dat Kiezenbrink ook maar vergeten dan. Ik ga gewoon vier dagen carnibest geven en drie dagen lotgering en smuldier om de kosten te drukken. Ik zal van lotgering dan verschillende soorten in huis halen. Dan voer ik wel goed denk ik.... En heeft het zin om bijvoorbeeld hokamix toe te voegen? Of zit daar teveel calcium in?
Door Belleke
#2619018
Ik voer ook verschillende merken KVV.
Heb ook wel kiezebrink gehad als je het niet iedere dag voert denk ik dat het geen kwaad kan.
Verder krijgt Belle Alaska-Darf-Tinlo-Degomeat-Bianca's mixen en een beetje barf spul.
En soms wel eens rodi-energieqe of duck die kun je kopen in de dierenwinkel en als ik moet wachten op bestelling voer ik dit soms tussendoor en hij vind het heerlijk.
Knuffels belleke
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2619141
Als je alle soorten Lotgering voert lijkt mij dit gewoon volledig, toch?
Of ik sla de plank volledig mis maar ik heb de soorten :

eend/ rund
eend/kip
rund/lam/kip
pens
vis
paard
en wild

dan zit ik op 6 diersoorten (in wild zitten er ook weer 4 verschillende maar die weet ik niet zo snel)
Een vis en een pens dag. Lijkt mij toch variatie genoeg.....
Door Ghali
#2619265
Ja Zhiva ik voer ook verschillende soorten Lotgering en als je meer dan 4 diersoorten hebt ben je volgens mij ook gewoon compleet, Lotgering heeft gewoon een natuurlijke bron aan Calcium door bot wat toegevoegd is. Je zou als je dat wilt zelf af en toe wat groenten kunnen toevoegen, maar als je afwisseld met Carnibest heb je die ook al.

Volgens mij ben je dan ook prima compleet hoor... 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door