Welk voer is het beste voor katten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

sandraKB
1-ster

Berichtdoor sandraKB » Do 28 Feb 2013, 17:44

Hallo allemaal!

Ik ben hartstikke nieuw hier, maar word vanaf de zijlijn door een goede vriendin steeds ingefluisterd dat barfen of rauw voer goed is voor dieren. Nou, ik weet nog niet veel, maar ga me goed inlezen binnenkort. Nu mijn vraag:

Ik heb twee kittens van ongeveer 8 maanden. Ik wil ze sowieso totdat ze 1 jaar zijn, geen rauw voer geven. Maar tot die tijd wel voer wat zo goed mogelijk voor ze is. Nou weet ik dat ik hier waarschijnlijk een heleboel anti-ieder-ander-soort-voer mensen ga treffen, maar bespaar je de moeite.... Vanaf een jaar gaan ze pas over op rauw, en dan gedeeltelijk. 's Ochtends brokken en 's avonds rauw.

Maar goed, welk voer kunnen jullie mij tot die tijd aanraden?

Ik geef nu 's ochtends en 's middags brokjes van Carocat en 's avonds een beetje natvoer van Yarrah. De een omdat er geen kunstmatige troep in zit en de laatste idem dito en het is biologisch. Eet ik ook, dus mijn katjes verdienen hetzelfde.

Graag jullie tips en trucs!  :)

Groetjes,
Sandra
koekje
Moderator

Re: Welk voer is het beste voor katten

Berichtdoor koekje » Do 28 Feb 2013, 18:05

Welkom!

Er wordt hier echt niets anders aangeraden dan rauw voer, het is immer een forum voor rauw voer. Zodra dat wel gebeurt, gaat er hier een slot op.

Waarom wil je ze tot een jaar geen rauw geven? Rauw is niet eng. Als ze buiten een muis of vogeltje vangen, leggen ze die ook niet eerst op de bbq. Als je zelf home made mayonaise of een niet-doorbakken biefstuk, of een broodje preparé (ik geloof dat het filet americain heet boven de sloot), sushi met vis, of kaas au lait cru eet, is dat ook rauw.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Do 28 Feb 2013, 18:11