Welke probiotica?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Welke probiotica?

Berichtdoor Barfplaats

JoepenLola
3-sterren

Welke probiotica?

Berichtdoor JoepenLola » Do 28 Feb 2013, 10:26

Afgelopen zondag had mijn hondje hoge koorts 40,5 graad.
We konden in eerste instantie niet gelijk iets vinden omdat hij nog at en dronk en was redelijk helder.
De weekend arts heeft hem een koorts verlager gegeven en we hebben afgesproken dat we maandag richting Eigen Da gingen om uit te zoeken waar de koorts vandaan kwam.
Maandag richting eigen Da en ook daar had hij nog 40,7....we hebben bloed laten afnemen .
Hij was inmiddels wel wat gaan hoesten en had traanogen,ook had hij overgegeven en was aan de diarree.
Uit het bloedonderzoek kwam een virale/bacteriele infectie.
Van bepaalde waardes moest hij bv tussen de 6-12 zitten en hij zat op 36.
Helaas we moesten aan een Antibiotica kuur.
Inmiddels maakt hij het uitstekend....koorts is weg,en heeft gisteren weer lekker gespeeld met me andere hondje.
Hij heeft tot zondag de kuur en daarna wil ik hem eigenlijk een probiotica geven,om de resterende giffen uit zijn lichaam te krijgen.
Wie kan me verder helpen ,welk middel goed is...want zie door de bomen het bos niet.
Hij krijgt wel standaard elke dag Kefir is dit genoeg als ongifter of moet ik hem toch nog wat erbij geven?
BAC
5-sterren

Re: Welke probiotica?

Berichtdoor BAC » Do 28 Feb 2013, 20:20

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je heel veel tegen, dit is een vrij recente

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2533169
Antonia
5-sterren

Berichtdoor Antonia » Zo 12 Mei 2013, 16:42

Ik denk dat er twee verschillende dingen zijn:
- de antibiotica bestrijdt niet alleen de verkeerde maar ook de goede bacteriën. Om de darmflora weer op pijl te krijgen kun je een goede pro biotica inzetten. Daarmee hoef je niet te wachten tot de antibiotica kuur is afgelopen. Er zijn goede humane probiotica (Solgar, Akropharma) en ook goede die specifiek voor huisdieren op de markt zijn gebracht (De Groene Os, Puur, Phytonics).
- antibiotica kunnen het lichaam behoorlijk belasten, vooral de lever en de nieren kunnen het te verduren krijgen omdat dat de "afvalverwerkers" van het lichaam zijn. Om die te ondersteunen kun je het lichaam helpen ontgiften. Daar moet je wel mee wachten tot de kuur voorbij is, omdat dit de werking van de antibiotica kan beïnvloeden. Ontgiften kan met verschillende middelen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”