Pens vraagje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Pens vraagje

Berichtdoor Barfplaats

Breezer
5-sterren

Pens vraagje

Berichtdoor Breezer » Ma 02 Mei 2005, 13:09

Ik heb twee aardig grote pensen bij de dierenwinkel mee genomen. Ze waren al ingevroren, maar omdat Breezer maar portie´s van 200 gram krijgt wil ik de pensen dus klein maken. Alleen denk ik dat ik wel 4 dagen bv met zo´n pens doe.
Nu wil ik dus de pens zo goed als laten ontdooien, en dan ik portie´s van 200 gram weer invriezen. Maar nu vraag ik me af of dat eigenlijk wel goed is.
En als ik alleen pens geef, moet ik dan ook die 200 gram aanhouden of moet ik daar iets meer van geven??
pippie
3-sterren

Re:Pens vraagje

Berichtdoor pippie » Ma 02 Mei 2005, 13:11

Als je het ietsjes laat ontdooien kan je het makkelijker snijden en meteen in porties weer invriezen ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 02 Mei 2005, 13:17

Breezer schreef:Ik heb twee aardig grote pensen bij de dierenwinkel mee genomen. Ze waren al ingevroren, maar omdat Breezer maar portie´s van 200 gram krijgt wil ik de pensen dus klein maken. Alleen denk ik dat ik wel 4 dagen bv met zo´n pens doe.
Nu wil ik dus de pens zo goed als laten ontdooien, en dan ik portie´s van 200 gram weer invriezen. Maar nu vraag ik me af of dat eigenlijk wel goed is.
En als ik alleen pens geef, moet ik dan ook die 200 gram aanhouden of moet ik daar iets meer van geven??

Ja, een beetje laten ontdooien (echt niet teveel) want dan snijdt het inderdaad veel gemakkelijker als totaal ontdooit! En dan terug de vriezer in. Gaat perfect.

Als je normaal 200 gram geeft en je geeft bij de pens verder niks (geen groente, geen botje, geen eitje), dan denk ik dat je gewoon ook 200 gram pens kunt geven.
rees

Berichtdoor rees » Ma 02 Mei 2005, 13:18

Ik geef met pens altijd een bot als toetje omdat ze van pens altijd dunne ontlasting hebben.
Breezer
5-sterren

Berichtdoor Breezer » Ma 02 Mei 2005, 15:50

Okay de pensjes liggen nu een beetje te ontdooien op het aanrecht. Hij zijn twee klompen van een kilo per stuk dus dat duurt denk ik nog wel ff voordat ik ze kan snijden.
pippie
3-sterren

Berichtdoor pippie » Ma 02 Mei 2005, 15:51

rees schreef:Ik geef met pens altijd een bot als toetje omdat ze van pens altijd dunne ontlasting hebben.

Hier idem en dat werkt perfekt
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 02 Mei 2005, 15:59

Breezer schreef:Okay de pensjes liggen nu een beetje te ontdooien op het aanrecht. Hij zijn twee klompen van een kilo per stuk dus dat duurt denk ik nog wel ff voordat ik ze kan snijden.

Dat valt echt mee hoor! Met een flink scherp mes (ik gebruik daarvoor Leo z'n sushi-mes ;D) snijd je heel gemakkelijk door bevroren pens! Echt, gemakkelijker als dat het te ver ontdooit is.
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Ma 02 Mei 2005, 16:10

Lizzy schreef:Dat valt echt mee hoor! Met een flink scherp mes (ik gebruik daarvoor Leo z'n sushi-mes ;D) snijd je heel gemakkelijk door bevroren pens! Echt, gemakkelijker als dat het te ver ontdooit is.

weet Leo dat :o
Peet
5-sterren

Berichtdoor Peet » Ma 02 Mei 2005, 16:31

of knippen met een flinke schaar, gaat ook prima ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 02 Mei 2005, 16:33

sylvia schreef:weet Leo dat :o

Sssstttt!
Martine2
3-sterren

Berichtdoor Martine2 » Ma 02 Mei 2005, 17:06

De mannen hoeven ook niet alles te weten!!! ;D ;D
Breezer
5-sterren

Berichtdoor Breezer » Ma 02 Mei 2005, 23:39

Nou ik heb het gesneden, met een flink mes met fijne karteltjes. Knippen met een schaar heb ik ook geprobeerd maar daar kwam ik niet echt ver mee. En idd de bevroren stukken gingen beter dan de ontdooide.
Breezer stond als een prullebak aan m´n voeten geklemd, en ja hoor soms viel er "per ongeluk" een stukje naar beneden. ;D

Ik heb de ontdooide stukjes gelijk maar in de koelkast gelegd voor morgen. En alles wat nog bevroren was in portie zakjes weer in de vriezer geknikkerd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”