Rode geirriteerde oogjes

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Rode geirriteerde oogjes

Berichtdoor Barfplaats

lberghoef
1-ster

Rode geirriteerde oogjes

Berichtdoor lberghoef » Za 23 Feb 2013, 13:21

Hier maar eens vragen..
Duffy is een kruising cocker spaniel/jack russel van 4 jaar. Sinds vorig jaar zomer heeft ze last van haar oogjes. Van 2 dierenartsen bleef ik maar "gewone"' oogdruppels krijgen en bij de derde werd er eindelijk beter onderzoek gedaan.
Er is getest op KCS/droge ogen maar ze bleek voldoende traanvocht te hebben. Vreemd eigenlijk want ze zien er af en toe wel heel droog uit. Met gele vloeistof (weet even niet meer hoe dat heet) werd er gekeken of er beschadigingen waren en inderdaad allemaal kleine gele spikkeltjes op haar hoornvlies. Pollen,gemaaid gras, kou en harde wind zijn dus een garantie voor rode geïrriteerde ogen.
Die keer kreeg ik vitamine A zalf en Optimmune zalf. Dit moest ik een maand volhouden en daarna werd er weer gecontroleerd. Er was geen enkele verbetering. Nu kreeg ik Hyaluvisk druppels (kunsttranen) mee. Dit gebruik ik nu al een hele tijd maar sinds twee dagen staat hier een koude oostenwind en hup...Duffy heeft weer rode droge oogjes.
Ik smeer nu ook maar weer Vitamine A. Maar weet eigenlijk helemaal niet of ik dat wel samen mag gebruiken.
Ik las op het forum ook iets over zilverwater, zou dat een optie kunnen zijn?
Monique77
5-sterren

Re: Rode geirriteerde oogjes

Berichtdoor Monique77 » Za 23 Feb 2013, 17:38

Met zilverwater heb ik geen ervaring, maar ik dep/spoel de ogen bij de mannen altijd met gewone melk op kamertemperatuur en dan zijn de rode/geirriteerde oogjes binnen 2 dagen verdwenen  :)
Charlie Angel
Moderator

Berichtdoor Charlie Angel » Za 23 Feb 2013, 20:06

Bij geirriteerde oogjes zweer ik hier altijd bij Similasan nr.2.
Maar de irritatie bij jouw hond is wel groter denk ik. Misschien als dit soort dingen niet helpen eens een bezoek aan een goede holistisch dierenarts?
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Zo 24 Feb 2013, 09:22

Similisan 2 is niet meer te krijgen. Oculoheel nog wel.
Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Zo 24 Feb 2013, 10:20

Hier als er een heel enkele keer iets is Similasan 2 (helaas dus niet meer te krijgen, ik heb nog een voorraadje), bij meer dan iets simpels zilverwater.
lberghoef
1-ster

Berichtdoor lberghoef » Ma 25 Feb 2013, 14:49

Dan ga ik toch maar eens een flesje zilverwater aanschaffen. De vitamine A zalf helpt wel iets maar de Hyaluvisk doet volgens mij echt niks. Iets wat ik niet snap want volgens de DA legt de Hyaluvisk een dun laagje op het oog. Omdat haar ogen echt beschadigd zijn heeft ze dat ook wel nodig...waarom het dan niet werkt...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”