Welk merk kvv is fijngemalen?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

queensenna
1-ster

Berichtdoor queensenna » Vr 22 Feb 2013, 13:21

Onze rottweiler senna is nogal kieskeurig. Smuldier eet ze vol enthousiasme op. Carnibest moet ze niks van hebben. Als ik het meng eet mevrouw het het niet. Is er een ander goed merk dat gijngemalen is en stinkt/lekker ruikt voor haar?
En is kvv niet slecht voor de tanden?

Groetjes
chiva
3-sterren

Re: Welk merk kvv is fijngemalen?

Berichtdoor chiva » Vr 22 Feb 2013, 14:04

Hier 2 Rottweilers die altijd op vers hebben gestaan, 1 van bijna 11maanden en 1 van bijna 6 jaar.
De tanden van de teef van 6jaar zijn spier wit, de dierenarts ( andere dan die we normaal hebben ) denkt dat we b... voeren, haha.
Hij was dan ook jaloers op die mooie witte tanden.
De teef staat op kvv en afentoe wat botwerk ( als madam het lust) .

AHV is zeer fijn gemalen, meningen zijn er over verdeelt qua beste merk, is wel het oudste merk op de markt , zit  wel wat graan in.
Kiezebrink is ook heel fijn gemalen, is geen compleet voer maar door de afwisseling in diersoorten of in combi met andere merken voer je toch al compleet.
Een pup maling van diverse merken is ook een optie, samenstelling meestal gelijk aan de normale versie maar veel fijner gemalen.
alaska Lam is ook net snot en zo zullen er nog veel meer zijn.
queensenna
1-ster

Berichtdoor queensenna » Vr 22 Feb 2013, 14:18

Dankjewel. Graan kan ik haar beter niet geven. Ze heeft kale plekken en ben aan het testen of het daarvan komt. En helaas is ze heel erg verwend. Weet je ook waar ik die merken kvv kan halen?
Kunnen je honden goed met elkaar overweg? Wij zijn aan het denken om er nog een rottweiler bij te nemen.
Extreme
5-sterren

Berichtdoor Extreme » Vr 22 Feb 2013, 15:24

Als ze smuldier eet zal ze denk ik meerdere merken aan KVV kunnen eten, het gaat denk ik niet om de fijnheid van het vlees maar meer de smaak.
Probeer eens Tinlo, heb je ook meerdere smaken van, wellicht zit er eentje tussen die ze wel lekker vind.
En waar te koop, vraag eens na bij een dierenwinkel, of ze hebben KVV of ze kunnen het voor je bestellen. Sommige plantencentra's verkopen ook KVV, en anders kan je altijd via internet het eea bestellen. Degomeat, caroba zijn er 2 waar je het eea kan bestellen en zo zijn er nog meerdere.
Succes met uitzoeken wat je hond lekker vind  :D
queensenna
1-ster

Berichtdoor queensenna » Vr 22 Feb 2013, 15:54

Dankje, dan ga ik die eens proberen. Wil haar niet meer terug op de brokken zetten. Bij de dierenwinkel hebben ze idd verschillende soorten. If ze tinlo hebben dat weet ik niet. Wel prince, carnibest en nog een paar. Anders zal ik het bestellen.
Bedankt.
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Vr 22 Feb 2013, 15:56

Alaska is heel fijngemalen, ze hebben verschillende diersoorten.
Te bestellen bij:
www.hetbestevoormijnhond.nl
www.hondenvoer-natuurlijk.nl
www.versvoer.nl

Alle drie de websites hebben verschillende kvv merken die je kunt bestellen
queensenna
1-ster

Berichtdoor queensenna » Vr 22 Feb 2013, 18:59

Ben naar de dierenwinkel geweest en ze zei dat ik het beste energique (of hoe schrijf je dat) kan geven. Omdat dat speciaal voor honden is met huidproblemen. Iemand ervaring met dat merk?
chiva
3-sterren

Berichtdoor chiva » Vr 22 Feb 2013, 19:55

Zelf ben ik geen fan van Energique, kies liever voor een merk wat meer puur natuur is, vraag me altijd af hoe je schijfjes maakt zonder toevoegingen.

Zelf hebben we nu een reu ( 11maanden) en een teef van bijna 6 , hebben daar bewust voor gekozen omdat ons teefje een echte bitch is.
een paar jaar geleden hadden we dus bij haar een teef van bijna dezelfde leeftijd.
ze hadden bijna hetzelfde karakter, wat dus echt niet meer samen kon.
Deze teef hebben we dan ook moeten herplaatsen, gelukkig wel bij heel goede vrienden dus zien haar nog geregeld, maar samen ging echt niet.
Nu met een reutje erbij gaat het heel goed samen.
Zelf zijn wij geen reuen mensen, maar zolang Chiva er is komt er geen teef bij.

Dus kijk vooral naar het karakter van de hond die je nu hebt, en kijk wat er bijpast.
queensenna
1-ster

Berichtdoor queensenna » Za 23 Feb 2013, 11:23

Ik heb haar energique gegeven en tot mijn verbazing eet ze het smaakvol op. ik laat haar ff op dit merk staan en kijk of het verbeterd met de kale plekken.

Ik ben zelf ook niet zo van de reutjes, ik ben pas gaan samenwonen en mijn vriend heeft een malthezer van 13 jaar. Dat gaat goed samen maar dat is inderdaad ook een reutje. Ik persoonlijk en mijn kinderen houden meer van grote honden en denken dat het wel leuk is voor haar om een andere erbij te nemen voor haar te spelen.
Belleke
3-sterren

Berichtdoor Belleke » Ma 25 Feb 2013, 16:15

Mijn vriendin had voor mij wat mee besteld bij degomeat.
De enkelvoudige mixen daar zijn ook erg fijn gemalen. En gelukkig zonder toevoegingen. Andere mixen daar hebben wel vitamines toegevoegd.
Alaska vind ik ook erg fijn gemalen.
Knuffels Belleke
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”