Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2604318
Van de week beet ie bij de wandeling herhaaldelijk in zijn poten aan de onderkant.
Maci heeft helaas allergieen en dus ook wat irritatie tussen de tenen/kussens van zijn voorpoten. Het had net weer gesneeuwd dus zal wel door de combi kou en wrslijk ook strooizout komen.
Thuis nageken, niks bijzonders kunnen vinden, sudocrem smeren iedere dag. Hij strompelde wel, maar ja zal ook wel niet prettig voelen. Dus gaat hij ook niet voor lange wandelingen mee. Wel maar meteen hondenschoentjes besteld.
Gisteravond is hij nog door Ronald gezalfd en vandaag zien we dit boven op zijn teen:
Afbeelding

Afbeelding

Wat kan dit zijn? Er zit idd een gaatje in, en het voelt wat vochtig aan.

Kan het een grasaar zijn? Die zijn er nou toch niet? Iets anders? Of toch iets wat eruit zweerde?
Laatst gewijzigd door Kaio op vr 05 apr 2013, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2604354
Of een fistel .

Ik zou z'n voetje even een paar keer ontsmetten in een badje groene biotex of badedas en hopen dat de rommel er snel uitbreekt.

Beterschap !
Door fransbulletje
#2604366
Onze Luc likte altijd aan zijn poten en regelmatig tussenteense ontstekingen.
Hij had op een gegeven moment ook zo'n soort bultje op zijn poot en dat is door de dierenarts verwijderd.
Het werd alleen maar groter en hij lag erop te bijten en sabbelen.
Door tessa
#2604407
Tanja had dit laatst tussen haar tenen, zat ook iets van een gaatje in.
Ik heb het steeds uitgebruisd met waterstofperioxide en na een week was het zo goed als weg.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2604446
Hij heeft een biotex voetbadje gehad. Volgens mij vond hij het nog best fijn (totdat hij er genoeg van had uiteraard)
Ga hopen dat het op deze manier helpt.
We krijgen hem nl niet meer in de auto, alleen in de auto = DA. We wilden juist zo veel mogelijk positieve autoritten bezorgen als we hem er uberhaupt inkrijgen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2607329
Lijkt op een tiet  ;D, maar zal het vast niet zijn  ;D

Geen idee wat het wel is,  en als er een gaatje in zit, dan zou ik er groene leem opsmeren  :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2607560
Het zit er nog steeds, maar is wel ietsje kleiner, iets minder gezwollen, dus dat gaat goed. Is wel vochtig. Ook zit ie er gelukkig niet de hele tijd aan. 's Nachts krijgt hij een sok met stiek erom, helaas was ie vanochtend eraf, eerlijk gezegd verdenk ik Fozzy daarvan.
Door Lil
#2608242
Kaio schreef: Het zit er nog steeds, maar is wel ietsje kleiner, iets minder gezwollen, dus dat gaat goed. Is wel vochtig. Ook zit ie er gelukkig niet de hele tijd aan. 's Nachts krijgt hij een sok met stiek erom, helaas was ie vanochtend eraf, eerlijk gezegd verdenk ik Fozzy daarvan.
Fijn dat het iets minder wordt.

Ik doe hier sokken vastzetten met een stuk tape. Die tape ik dan niet op de poot, maar op de sok, zodat deze niet afzakt en niet zo makkelijk eraf kan worden getrokken als met een elastiek.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2608473
Hij is in ieder geval vandaag geexplodeerd of geimplodeerd. Wel vochtig maar de bult is plots weg.
Dalijk toch nog even weer weken tegen vuil
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2609169
daar lijkt het idd wel op. Zat alleen meer op zijn teen, (maar ja tussen de tenen is er bij de newf wat minder plaats)
Maar ik had wel het idee dat het van onder af kwam aangezien hij de dagen ervoor tijdens de wandeling aan de onderkant van zijn poten beet.
Gelukkig lijkt het nu goed te gaan zodat hem het ritje DA bespaard blijft (en ook de zooi/AB die ze vaak meteen willen geven). Gewoon nog ff goed in de gaten houden
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door