Menu Mike

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Menu Mike

Berichtdoor Barfplaats

happy girl
1-ster

Menu Mike

Berichtdoor happy girl » Do 14 Feb 2013, 07:58

Mike zn eerste barf menu ;-) is het zo goed?Mike is een pup van 5 maanden en weegt 5 kilo
dag 1
100 gram konijnkarkas
20 gram groentemix
30 gram orgaanmix van degomeat ( daar zitten 4 verschillende diersoorten orgaan in)
50 rundvlees

dag 2
100 gram kipkasrkas
20 gram groente
1 harinkje
30 gram runderpens
50 gram kalkoenfilet

dag 3
100 gram parelhoenkarkas
20 gram groente
30 gram orgaanmix
50 gram hertenvlees

dag 4
100 gram bosduifkarkas
20 gram groente of fruit
30 gram runderpens
50 gram paard

dag 5
100 gram kippenek
50 gram zalm mix
50 gram makreel mix beide van degomeat

dag 6
100 gram kipkarkas
20 gram groente
30 runderpens
50 gram konijn

dag 7
100 konijnkarkas
20 gram fruit
30 gram orgaan mix
50 gram hert

en dan 1keer per week een rauw ei erbij en evt als tussendoortje heb ik nog sardientjes/harinkjes, en hij krijgt knoflookbonbons.

is het zo afwisselend genoeg? voor dit moment?
Quinta
2-sterren

Re: Menu Mike

Berichtdoor Quinta » Do 14 Feb 2013, 14:05

Je menu ziet er helemaal volgens de standaard uit: 50% vleesbot en 25% spiervlees, enz., enz.. Wat wil je nog meer? Alleen kijk ik persoonlijk niet alleen naar de percentages maar ook naar de absolute/ kalorische hoeveelheden. B.v. hoeveel vlees=eiwit=energie zit er in een dagportie? Het ene vleesbot is het andere vleesbot niet. Een jonge hond van 5 maanden heeft volop energie nodig. Als ik naar jouw vleesbotten (karkas) kijk, zijn deze in het algemeen niet zo rijk  bevleesd=eiwitrijk. Aan een lamsrib b.v. zit in het algemeen veel meer vlees. In jouw geval van een jonge hond zou ik het percentage vleesbot met 10% naar beneden doen en het andere: spiervlees en orgaan wat opschroeven temeer daar je vleessoorten vrij mager zijn. Bovendien voer je 4% van het lichaamsgewicht en dat is bij zo'n jonge hond van een klein ras niet zo veel. Maar ja dit is mijn mening.
happy girl
1-ster

Berichtdoor happy girl » Do 14 Feb 2013, 14:26

dat zou kunnen kloppen van dat karkas ed maar Mike is nog een beginnend barfer en dus nog zacht bot voor hem ? ik ben idd nog aan het kijken hoeveel hij per dag zou moeten/mogen eten omdat daar de meningen ook nogal over verschillen, hij moet natuurlijk alles krijgen wat ie nodig heeft om te groeien maar hij moet ook niet te dik worden en moet ook ff kijken hoe zn poepies hierop zijn
judith vd
5-sterren

Berichtdoor judith vd » Do 14 Feb 2013, 19:53

Ik waag mij niet aan hoofdrekenen, maar hoeveel procent orgaan geef je?
In mijn menu heb ik 15% orgaanvlees zitten, waarvan de helft uit pens bestaat.

Je geeft meer dan 5 diersoorten: da's hartstikke goed!
Bij Diza vond ik het best lastig om te bepalen hoeveel ze nou eigenlijk moest eten. 'Op 't oog voeren' is het beste, maar dat lijkt in het begin wat eng.

Gewoon proberen, komt goed!

Judith
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”