Onstoken en vergrote prostaat.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Thessa
1-ster

Berichtdoor Thessa » Wo 06 Feb 2013, 16:19

Goeie middag!

Vorige week ging Dozer heel vaak plassen. We hebben toen gelijk een urine laten onderzoeken en daaruit kwam dat ie calciumoxalaat kristallen heeft. De dierenarts heeft toen een echo gemaakt en gelukkig had ie geen stenen. Wel was z'n prostaat erg vergroot en ook ontstoken. De DA adviseerde om Dozer te laten castreren. Ik kreeg van Chantal een link van een topic hier op het forum over pompoenpitolie en zaagbladpalm.
Ik had hier nog een aantal vraagjes over ik hoop dat iemand me kan helpen?
Als je dit een poos geeft hoe weet je dan of het werkt? Moet je dan weer een echo laten maken?
Dozer is allergisch voor veel dingen waaronder kruiden, pollen en grassen kan ik dit dan wel geven?
Hij slikt hier medicijnen voor hele lichte dosering prednison en atarax (mensen hooikoortsmiddel) kan dit wel samen?
En beïnvloed die olie niet de zuurtegraad van de plas? Aangezien de plas nu te zuur is en we bezig zijn om die normaal te krijgen.

Ik zou het erg fijn vinden als dit een geschikt alternatief is voor die castratie maar ik durf het hem niet zomaar te gaan geven ivm bovenstaande "waslijst".
Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Groetjes Thessa
me and my boys
5-sterren

Re: Onstoken en vergrote prostaat.

Berichtdoor me and my boys » Wo 06 Feb 2013, 16:56

de oudste van mij krijgt het al jaren....hoe je merkt dat het helpt? doordat ie van mij geen bloed meer verliest..
ben van 2 naar 1 caps gegaan en dat gaat prima
verders kan ik je niet helpen :-\

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”