spiervlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

spiervlees

Berichtdoor Barfplaats

happy girl
1-ster

spiervlees

Berichtdoor happy girl » Di 05 Feb 2013, 16:26

Ben druk met bedenken om toch wat meer dagen te barfen ....
kwa bot heb ik : kipkarkas, kippenek , parelhoenkarkas en konijnkarkas
kwa orgaan heb ik bedacht: orgaanmix van degomeat en vlees met/of pens
groente heb ik al gepureerd en inde vriezer  ( 2 soorten ,1 met bietjes, appel,mandarijn en komkommer en wortel en 1 soort met doperwten,komkommer appel,sla,1 tomaat)

zit ik alleen nog met spiervlees ? wat neem ik voor vlees?wie geeft me de tip wat ik kan nemen ?
Too
5-sterren

Re: spiervlees

Berichtdoor Too » Di 05 Feb 2013, 16:40

Alles wat je maar tegenkomt...bv rund, geit, schaap, paard, kalkoen, lama, gans, haas, ree, eland...

Je groente-mix zou ik d volgende keer zonder fruit doen -dat wil wel s wat gaan gisten in combinatie met vlees,geef t gewoon los als ze t lekker vinden- en tomaat is familie van de aardappel gaat niet altijd goed [als in kan jeuk geven] waarschijnlijk gaat t nu wel goed maar de volgende keer gewoon wat anders erin
Ik mis nu nog wat bladgroen als bv spinazie, andijvie of postelein en bv wat boontjes, paksoi, chinese kool, broccoli
Maak gewoon elke keer een nieuwe mix er is genoeg variatie te krijgen

Verder nog een lekker vers visje bv sardien of een harinkje [NIET de maatjesharing/hollandse nieuwe maar gewoon rauw en onbewerkt]
en 1 of 2 eitjes in de week... dan kom je een heel eind
Thea
5-sterren

Berichtdoor Thea » Di 05 Feb 2013, 16:41

Van Degomeat is de kalkoenfilet erg mooi en niet zo duur. €2,50
Verder het rund en paard stoofvlees is ook mooi alleen iets duurder.
Soms heeft ie kipfilet.
happy girl
1-ster

Berichtdoor happy girl » Di 05 Feb 2013, 16:49

ok top , ja rauw eitje krijgt ie al vind ie heerlijk , en kwa groente doe ik volgende keer weer anders , had nu ff niet anders in huis , groente en fruit niet mengen ok niet over nagedacht goeie tip!en had al bewust weinig tomaat naar verhouding gedaan want dat had ik gelezen.
dagje vis heb ik idd ook aan gedacht heb van degomeat zalm mix en een makreel mix al liggen en dat vind ie ook erg lekker , sprotjes lust ie ook ;-))

en verder de vlees tips , super had al ff zitten lezen wat iedereen voert dus daar kom ik zeker verder mee!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”