beetje genante vraag...haha

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Summerditches
5-sterren

Berichtdoor Summerditches » Do 31 Jan 2013, 07:27

:D..heb gisteren van een aardige islamitische slager een aantal kilo restproducten gekregen (bot, vleessnippers etc) ..Heb het meeste kunnen analyseren als kip of lamsbotten..maar ergens onderin de zak lagen een paar vreemde items ;D..ik meende ze toch wel een beetje ter herkennen en heb vanmorgen even gegoogled..goed herkend!
Schapenballen..........
Doe alles voor de zekerheid altijd eerst in de vriezer..dus ben er nog niet aan toe..maar kan ik deze gewoon aan mijn hond voeren?
Hij is veel gewend maar dit heeft nog niet op zijn menu gestaan..
Ik hoor het graag...
El budha
5-sterren

Re: beetje genante vraag...haha

Berichtdoor El budha » Do 31 Jan 2013, 07:31

Dit kun je zeker aan je hond voeren. Mocht hij het zo niet lusten kun je het ook nog in plakken snijden voor op de droger.
Hier lusten ze alleen de gedroogde versei
Summerditches
5-sterren

Berichtdoor Summerditches » Do 31 Jan 2013, 07:40

El budha schreef:Dit kun je zeker aan je hond voeren. Mocht hij het zo niet lusten kun je het ook nog in plakken snijden voor op de droger.
Hier lusten ze alleen de gedroogde versei

Dank je..we gaan het eerst wel zo proberen..Boy is minder kieskeurig dan ik  :D
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 31 Jan 2013, 07:45

Hahaha, valt wel mee hoor, qua genant  :biggrin2:. Wij zijn hier wel wat gewend :biggrin2:
Je kunt de testikels gewoon voeren. Niet alle honden vinden ze even lekker. Er zit wel veel vitamine E in dus reuze gezond :biggrin2:
Xada
5-sterren

Berichtdoor Xada » Do 31 Jan 2013, 11:07

Soms willen honden ze niet eten, maar dat kan ook als ze nog te vers zijn.
Toen ik mijn paarden liet castreren gooiden we de ballen ook naar de honden. Zij wouden ze niet eten, maar drie dagen later hebben ze ervan genoten.
Jipogelion
3-sterren

Berichtdoor Jipogelion » Do 31 Jan 2013, 11:18

Ik zou bijna onze paardenarts gaan vragen of ze die dingen niet voor mij wil gaan bewaren maar ik vrees dat ik dan helemaal bestempeld ga worden als "die gekke Hollanderin" ;D ;D ;D
Xada
5-sterren

Berichtdoor Xada » Do 31 Jan 2013, 11:28

Jipogelion schreef:Ik zou bijna onze paardenarts gaan vragen of ze die dingen niet voor mij wil gaan bewaren maar ik vrees dat ik dan helemaal bestempeld ga worden als "die gekke Hollanderin" ;D ;D ;D

Gewoon doen, wat maakt het jou uit hoe ze denken. Hier in Portugal wordt ik ook vreemd aangekeken, maar kan daardoor wel veel meer maken dan andere vrouwen. En ik ben helemaal in het dorp geaccepteerd.
Summerditches
5-sterren

Berichtdoor Summerditches » Do 31 Jan 2013, 11:45

Als ik het zo lees moet ik dus eigenlijk heel blij zijn..en Boy hopelijk ook met deze onverwachte "ballen-vondst" :P

Of ik nu de volgende keer weer bij de slager om schapen ballen ga vragen..dat weet ik nog even niet... :D
erwinenmarloes
2-sterren

Berichtdoor erwinenmarloes » Do 31 Jan 2013, 11:55

Slager? Heeft u schapenballen? hahahha, hilarisch!!!
Mowgli
5-sterren

Berichtdoor Mowgli » Do 31 Jan 2013, 14:02

Xada schreef:Toen ik mijn paarden liet castreren gooiden we de ballen ook naar de honden. Zij wouden ze niet eten, maar drie dagen later hebben ze ervan genoten.

Jipogelion schreef:Ik zou bijna onze paardenarts gaan vragen of ze die dingen niet voor mij wil gaan bewaren maar ik vrees dat ik dan helemaal bestempeld ga worden als "die gekke Hollanderin" ;D ;D ;D
Lol, toen Mowgi gecastreerd werd, had meneer 's morgens bij de da een grote mond. "Mowgli heeft de grootste eieren van de wereld" en "wij willen de eieren wel meekrijgen hoor, wanneer we hem weer afhalen". Dat hebben we geweten, die werden keurig in een plastic zakje in zijn hand gedrukt toen we hem kwamen afhalen. Ik krijg ineens hele gekke ideeën  ::)  :biggrin2:
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Do 31 Jan 2013, 16:51

erwinenmarloes schreef:Slager? Heeft u schapenballen? hahahha, hilarisch!!!

En als ie dan "Ja" antwoordt, zeg jij: "Goh, wel rot voor uw vrouw zeker!" :P
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Do 31 Jan 2013, 16:52

Hé, ben jij ook een Holländerin?! Wat leuk! Waar o waar zit jij gevangen in dit land? :P :biggrin2:
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Do 31 Jan 2013, 19:00

tijdje geleden 3 kilo schapenballenplakjes gedroogd en hield ongeveer 250 gram over  :biggrin2:
Jipogelion
3-sterren

Berichtdoor Jipogelion » Vr 01 Feb 2013, 13:17

Anne in Duitsland schreef:Hé, ben jij ook een Holländerin?! Wat leuk! Waar o waar zit jij gevangen in dit land? :P :biggrin2:
Ik ben zo'n "grensgeval". Ik woon in Salzbergen; de A1 afrijden en dan even voor Rheine eraf, zo'n 25km van de NL grens. Woont heerlijk hier, en we horen er helemaal bij. Ondanks dat we met ons pret-boerderijtje midden tussen de gevestigde boerenbedrijven zitten die al honderden jaren in dezelfde familie zijn. Volgens mij heb jij het grondiger aangepakt toch?! Jij zit toch een heeeel stuk oostelijker??
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Vr 01 Feb 2013, 13:38

Ik heb het nog nooit aan mijn hond gegeven hoor. Missen ze iets als ze dat niet krijgen? :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”