vraag kip

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vraag kip

Berichtdoor Barfplaats

happy girl
1-ster

vraag kip

Berichtdoor happy girl » Wo 30 Jan 2013, 17:27

ik heb een vraag , ik heb vanmorgen kipkarkassen gekocht en die heb ik imiddels in 2 en geknipt , nu vroeg ik me af hoe ik hier een soort van volledige maaltijd van maak voor onze Mike ( maltezer van 4,5 maand) hij eet ook met gemak al kippenekken weg ;-) is het ok als ik er wat kip filet bij doe en wat kippemaagjes/hartjes/levertjes? is dat dan een "goede"maaltijd voor een keertje?

of moet ik iets anders bij geven om volledig te zijn?
alvast bedankt
pike
5-sterren

Re: vraag kip

Berichtdoor pike » Wo 30 Jan 2013, 17:50

Om de maaltijd compleet te maken moet je er inderdaad vlees en/of orgaanvlees en eventueel groente bijgeven. Als barf geen dagelijkse kost is zou ik het zeker niet geven zonder iets erbij te doen.

Het 1/2 kipkarkasje moet dan (gemiddeld genomen) 50% van het totale gewicht vormen. Dus er moet nog evenveel gewicht bij als dat dat halve karkasje weegt:

Gemiddeld wordt uitgegaan van:
50% vleesbot (je karkas)
20% spiervlees (kan kipfilet zijn maar ook rundvlees of paardevlees of ander vlees (geen varken)
20% orgaanvlees (hart, lever, nier, long, pens)
10% groente.

Maar als je overwegend kvv voert zou ik alleen vlees bijgeven, omdat orgaanvlees al meer dan voldoende in de kvv zit. En dan misschien toch een lekker stukje rood vlees ipv kipfilet.

In de bieb kan je bijna alle informatie vinden die je zoekt: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ,11.0.html

succes!

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”