groente door het vlees.

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag

mag ik de groente ook raspen of moet het gepureerd?

groente door de maaltijd van mijn hond
0
Geen stemmen
heeft iemand tips voor een hond met rode uitslag in liezen en op zijn buik
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0
Barfplaats
Gesponsord bericht

groente door het vlees.

Berichtdoor Barfplaats

mylokamp
1-ster

groente door het vlees.

Berichtdoor mylokamp » Wo 16 Jan 2013, 14:00

Hallo Mensen, Mijn naam is Ilona en onze hond heet Mylo het is een Engelse stafford van 3 jaar, we hebben Mylo nu bijna een jaartje en hebben lang gezocht naarr voedsel dat bij hem past. Hij heeft in het begin veel last gehad van diarree en toen zijn we voor 2 weken overgestapt [op advies van het asiel] op vlees, hij deed het hier erg goed op.....maar oké dat was onbetaalbaar en toen weer overgegaan op brokken met 2 dagen per week vlees...toch hield Mylo last van rode liezen en buik.....toen kwam ik deze barf site tegen...op advies van de dierenarts gaven we mylo veulenvlees en meneer vond het zalig, maar wel een beetje éénzijdig leek het mij......dus groente erbij en hij smult ervan af en toe doe ik er ander vlees doorheen vanuit het slachthuis.....maar ik pureer de groent die ik erdoor doe niet maar rasp het.....mijn vraag is dus [ wat een lang verhaal voor de vraag volgt ;]]
Moet het gepureerd worden of is raspen van  de groente genoeg....
Groetjes van Ilona en Mylo.....

ps. hij krijgt ook één tablet per dag tegen artrose en hij kreeg ook zalmolie voor zijn omega....maar met de olie ben ik gestopt kreeg hij weer diarree van.....
Laatst gewijzigd door mylokamp op Wo 16 Jan 2013, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Thessa en Shanti
5-sterren

Re: groente door het vlees.

Berichtdoor Thessa en Shanti » Wo 16 Jan 2013, 16:00

Als ik het zo lees krijgt hij alleen maar vlees? Dus geen orgaan en bot? Wat een advies van die DA...  :-X
Dan voer je namelijk geen compleet menu en krijgt je hond tekorten na een tijdje.
Ik zou de barf-handleiding eens goed doorlezen en een compleet menu maken wat bestaat uit vleesbot, orgaan, vlees en groente.

En over die groente, een hond kan de celwand van groente niet verteren, door de groente te pureren of te koken maar je die celwand kapot en kan de hond het wel verteren. Ikzelf pureer het meestal omdat je met koken sommige stoffen ook kapot maakt.
Kim en Casper
4-sterren

Berichtdoor Kim en Casper » Do 17 Jan 2013, 09:56

Veulenvlees??

Koop je dat bij de da??

Jeetje wat een onzin... En vers vlees voeren hoeft helemaal niet duur te zijn. Wat geef je nu voor brokken?
mylokamp
1-ster

Berichtdoor mylokamp » Do 17 Jan 2013, 12:14

Wij halen het veulenvlees bij het slachthuis.....het slachthuis verkoopt ook hondenworst [ hierin zit alle soorten afval vlees alleen geen varkensvlees] en dat geef ik Mylo ook......200gr veulenvlees, 50gr hondenworst en ik vul dat aan met wat groente en dat 2x per dag.......

Mylo krijgt op dit moment GEEN brokken.
Thessa en Shanti
5-sterren

Berichtdoor Thessa en Shanti » Do 17 Jan 2013, 16:14

Ik zou echt een compleet menu gaan samenstellen of een goede kvv gaan geven. Als je 200g vlees geeft en 50g onbekende slachthuis worst dan is het wel zeker dat hij sowieso te weinig bot binnen krijgt.
Je kan of een kvv (gemalen vlees wat compleet is, dus waarvan je weet wat erin zit dus niet die worst van het slachthuis) voeren of zelf samenstellen. Daarover kun je veel in de barfhandleiding vinden.

Waarschijnlijk kun je gewoon verschillende diersoorten voeren want als hij allergisch was voor iets in die worst (welke dieren slachten ze daar allemaal?) dan had je dat waarschijnlijk wel gezien.

En zoals Kim al zegt, vers voeren hoeft helemaal niet duur te zijn, wij betalen nu even veel als op brok, bij de katten zelfs minder. Wij voeren dan wel barf, kvv is duurder maar wel makkelijker
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Vr 18 Jan 2013, 10:23

Kan zijn dat die worst ook enkel bot is.
Maar zoals mijn voorganger zegt, zonder dat je weet wat erin zit, kan je niets beginnen.
Je zou beter vragen of ze het afval zo meegeven, zonder het te vermalen, maaar ik vermoed dat dat niet zal gaan. Dan zou je zien wat voor rommel ze er vast in draaien.

Verder zou ik stoppen met veulenvlees, al is het maar omdat ik niet inzie waarom een paard vroeg geslacht zou moeten worden voor het vlees en dat iets is dat ik uit principe niet zou voeren. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk. Als jij dat wil blijven voeren, kan niemand je tegenhouden.
Van lam maak ik geen punt, dus een beetje hypocriet is het wel, dat weet ik.

Maar goed, wat vooral het probleem in je menu is, is dat het dus veeeeeel te eenzijdig is, dat er veel te veel spier in zit, en te weinig organen. Je moet echt meer diersoorten gaan voeren.
Je hond heeft een uitgebalanceerd menu nodig, eentje waarvan je weet wat erin zit.  Eentje met alle noodzakelijke organen, voldoende bot en pens. 
Of je doet dat zelf en haalt overal vlees, vleesbot en orgaan, of je koopt een goede kvv (www.voerwijzer.com voor alle kvv-merken).
Zelf samenstellen is goedkoper.  Je kan geen goed menu samenstellen voor 2 euro/kg, een iets minder goed (wat meer vet, vliezen, mindere kwaliteit vlees) kan ook goedkoper. 
Maar een kvv is gemakkelijker. 
Die keuze moet je zelf maken.

Alleszinds zou ik, als ik jou was beginnen met de handleiding op www.barfplaats.nl eens door te nemen en de beginnersdocumentatie op dit forum (in de bib) , want ook als je kvv voert is het handig te weten wat de bedoeling is.
Als je dit gelezen hebt, zal je al veel meer duidelijk worden wat wij hier allemaal komen te zeggen. ;)
mylokamp
1-ster

Berichtdoor mylokamp » Vr 18 Jan 2013, 10:52

bedankt voor de tips....ik zal me er zeker verder in verdiepen.....en kijken wat voor mijn hond goed is....ik houd de site in de gaten voor informatie...

groetjes van Ilona en Mylo.
Kim en Casper
4-sterren

Berichtdoor Kim en Casper » Zo 20 Jan 2013, 01:04

Veulenvlees zal gewoon paardenvlees zijn.. En idd wee je nu niet wat je voert. Met een compleet menu evt een eliminatie menu voer je compleet. Begin eens met KVV en later naar barf. Verschillende diersoorten afwisselen. Kip en rund zou ik nog even mee wachten want daar zijn vel honden allergisch voor.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”