Zalmkop voor de KVV hond?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

kimber
3-sterren

Berichtdoor kimber » Zo 13 Jan 2013, 19:06

Hoi allemaal,

Ik was net een beetje aan het rondneuzen op internet en kwam toen een site tegen niet zo heel ver bij mij vandaan waar ze veel smaken KVV verkopen maar ook heel erg veel barfproducten.

Nu zag ik o.a. zalmkoppen, is dit ook geschikt en veilig om aan een KVV hond te geven?
Kan ik dit geven ter vervanging van een KVV maaltijd?

Ik zag ook bij de barfproducten sprotjes staan, kan ik die qua gewicht ook een KVV maaltijd laten vervangen?

Ook een kwartelkarkasje of parelhoen karkasje zou ik graag eens geven maar ik vind die kleine botjes eerlijk gezegd wel een beetje eng...
Onze oudste hond (Golden Retriever) is nogal een schrokker zo doet ze minder dan 10 seconden over een eendennek, daar knaagt ze twee keer op en dan floept ie zo naar binnen ???
Ik weet niet of ze over een parelhoen of kwartelkarkasje juist langer zullen doen?

Misschien handig om te vermelden; onze honden zitten nog niet zolang op KVV, nu sinds 11 weken ;)
Angelique
5-sterren

Re: Zalmkop voor de KVV hond?

Berichtdoor Angelique » Zo 13 Jan 2013, 19:22

[quote="kimber"]
Hoi allemaal,

Ik was net een beetje aan het rondneuzen op internet en kwam toen een site tegen niet zo heel ver bij mij vandaan waar ze veel smaken KVV verkopen maar ook heel erg veel barfproducten.

Nu zag ik o.a. zalmkoppen, is dit ook geschikt en veilig om aan een KVV hond te geven?
Kan ik dit geven ter vervanging van een KVV maaltijd?

Ja dat kan. Ik zou echter de eerste keren beginnen met een halve kop omdat zalm wel eens vervelend kan vallen als ze dat niet gewend zijn.

Ik zag ook bij de barfproducten sprotjes staan, kan ik die qua gewicht ook een KVV maaltijd laten vervangen?

Sprotjes zijn erg klein, maar zijn wel meestal compleet met ingewandenne.d. Dus ook hier, ja dat kan, maar ik zou persoonlijk eerder 50/50 doen met de kvv.

Ook een kwartelkarkasje of parelhoen karkasje zou ik graag eens geven maar ik vind die kleine botjes eerlijk gezegd wel een beetje eng...
Onze oudste hond (Golden Retriever) is nogal een schrokker zo doet ze minder dan 10 seconden over een eendennek, daar knaagt ze twee keer op en dan floept ie zo naar binnen ???
Ik weet niet of ze over een parelhoen of kwartelkarkasje juist langer zullen doen?

Kwartel is een puppenvogeltje, dus die zal jouw Golden makkelijk weg kunnen krijgen. Parelhoen is wat groter, meestal groter dan de gemiddelde kip, maar ook deze hoeft geen probleem te zijn. Tja, nekken floepen nu eenmaal makkelijk naar binnen. Is hier niet anders hoor, 1 of 2 x kraken en weg zijn ze. An sich niet erg, maar qua knaagwerk dan een beetje zozo. Maar voor de afwisseling natuurlijk prima.

Misschien handig om te vermelden; onze honden zitten nog niet zolang op KVV, nu sinds 11 weken ;)
[/quote]

Als alles prima gaat is er na deze tijd niets op tegen om eens een vleesbot te geven.
kimber
3-sterren

Berichtdoor kimber » Zo 13 Jan 2013, 19:42

Dank je wel voor je reaktie Angelique :)

Misschien is het dan handig dat ik voor onze Toller en de Sheltie's een kwartel geef en voor onze Golden een Parelhoen?
Ik vond het inderdaad jammer dat qua knaagwerk de eendennekken zo weg zijn ;)

De Sprotjes zal ik dan 50/50 met KVV geven.

Kan ik loopvoetjes of kippenvleugeltjes ook geven? of bijv. 50/50 met KVV? Of zijn loopvoetjes meer als tussendoortje bedoeld?
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Zo 13 Jan 2013, 19:55

[quote="kimber"]
Dank je wel voor je reaktie Angelique :)

Misschien is het dan handig dat ik voor onze Toller en de Sheltie's een kwartel geef en voor onze Golden een Parelhoen?
Ik vond het inderdaad jammer dat qua knaagwerk de eendennekken zo weg zijn ;)

Dat kan prima. Maar de nekken zijn ook prima om erbij te geven hoor.

De Sprotjes zal ik dan 50/50 met KVV geven.

Kan ik loopvoetjes of kippenvleugeltjes ook geven? of bijv. 50/50 met KVV? Of zijn loopvoetjes meer als tussendoortje bedoeld?

De voedingswaarde daarvan is erg matig en die voetjes (bestaan er ook hang-of vliegvoetjes :biggrin2:) worden meestal gedroogt en dan als snackje gegeven. Kippenvleugel is wel een gewoon vleesbotje, wel klein, maar in principe qua voedingswaarde gelijk aan ieder ander vleesbot van de kip.
[/quote]
kimber
3-sterren

Berichtdoor kimber » Ma 14 Jan 2013, 15:38

(bestaan er ook hang-of vliegvoetjes )
hahaha... ja je hebt helemaal gelijk ;D
Ik had op de site waar ik alle barf en KVV was tegengekomen gelezen eendenloopvoetjes vandaar ;)
Maar ik moest er wel om lachen je hebt gelijk!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”