Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kaszi
#2565864
Ik heb een paar dagen een logee in huis, de hond van mijn vader. Ze is 11 jaar oud, veel te dik, heeft van mij al een schoonheidsbehandeling gehad, wassen, drogen, borstelen, oortjes proper maken, nagels knippen. Ontzettend lieve dame, maar.... ze plast heel vaak én heel veel!! Bijna water ziet het eruit, ruikt ook heel raar, niet zoals je van urine zou verwachten én ze drinkt ontzettend veel. 
Ze heeft sinds dinsdagavond al 6 keer heel de keuken ondergeplast (wist niet dat er zoveel in de urineblaas kon) en telkens ik haar buitenlaat worden de sluizen weer geopend.  Probeer haar zo vaak mogelijk buiten te laten, maar ben ook niet altijd thuis.

Ik vermoed dat ze problemen heeft met haar gezondheid, nieren?
Zondag gaat ze terug naar mijn vader (wordt dan ontslagen uit het ziekenhuis, heeft vandaag een hartoperatie ondergaan) en hij weet er al van.  Heb hem op het hart gedrukt op met haar naar de dierenarts te gaan om haar te laten onderzoeken.  Ze is voor de rest vitaal, je merkt wel dat ze geen jongedame is én lijkt veel ouder dan mijn 11 jarige dame.
Door smulpaap
#2565883
Ja dat kan zoveel zijn , nieren , diabetes , cushing en zo zijn er nog wel een paar . Ruikt het wat acetonachtig ? Ruikt ze ook uit haar bekkie bv ?
Door kaszi
#2565893
smulpaap schreef: Ja dat kan zoveel zijn , nieren , diabetes , cushing en zo zijn er nog wel een paar . Ruikt het wat acetonachtig ? Ruikt ze ook uit haar bekkie bv ?
Ze ruikt niet uit haar bek, haar urine ruikt raar, maar kan het niet zo direkt plaatsen.  Zou wel wat naar aceton ruiken. 

Heb een bloedonderzoek aanbevolen, maar waarschijnlijk is een urinemonster meenemen ook wel aangeraden. 
Door smulpaap
#2565912
kaszi schreef: Ze ruikt niet uit haar bek, haar urine ruikt raar, maar kan het niet zo direkt plaatsen.  Zou wel wat naar aceton ruiken. 

Heb een bloedonderzoek aanbevolen, maar waarschijnlijk is een urinemonster meenemen ook wel aangeraden.


Ja ik denk dat onderzoek hier wel op zijn plaats is . Maar plast en drinkt ze bij je vader ook zoveel ?
Door kaszi
#2566030
smulpaap schreef:

Ja ik denk dat onderzoek hier wel op zijn plaats is . Maar plast en drinkt ze bij je vader ook zoveel ?
Tja, hij antwoordde daar gisteren niet rechtstreeks op toen ik hem aan de lijn had in het ziekenhuis. 
Door bellabeest
#2566036
het kan ook nog een blaasontsteking zijn, al zou je dan verwachten dat het juist veel kleine plasjes zijn.

kan je morgen niet vast een urinemoster naar je eigen da brengen??
Door Mowgli
#2566106
Hmmmm... Overgewicht gaat vaak samen met diabetes. Als de urine nasr aceton ruikt, zou dit goed passen :-

Volgens mij is bij een blaasontsteking de urine vaak rood gekleurd, doet plassen pijn en gaat dit moeizaam.

Ik hoop dat het niets ernstigs is...

Ik hoop dat je vader de operatie goed heeft doorstaan. Ik wens hem een voorspoedig herstel.
Laatst gewijzigd door Mowgli op vr 11 jan 2013, 03:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kaszi
#2566150
Mowgli schreef: Hmmmm... Overgewicht gaat vaak samen met diabetes. Als de urine nasr aceton ruikt, zou dit goed passen :-

Volgens mij is bij een blaasontsteking de urine vaak rood gekleurd, doet plassen pijn en gaat dit moeizaam.

Ik hoop dat het niets ernstigs is...

Ik hoop dat je vader de operatie goed heeft doorstaan. Ik wens hem een voorspoedig herstel.
Ik heb eens gegoogled op diabetes bij de hond en volgens mij past alles in het plaatje (enkel het mager worden niet, maar ik ken genoeg menselijke diabetespatienten die dik zijn)

Veel drinken en plassen, hond, teef, middelbare leeftijd, ze is moe (niet fit voor mij), zakt af en toe door de achterhand (was me opgevallen dat ze in het bad gewoon ging liggen en niet kon blijven staan), cataract.
Denk dat ik vandaag maar eens een da bezoekje doe met haar, had een lange wandeling gepland met de honden, maar daar zal ze vrees ik niet toe in staat zijn.

De operatie van mijn vader is goed gelukt, bloeddruk was wat laag, maar voor de rest is alles OK.
Door kaszi
#2566151
bellabeest schreef: het kan ook nog een blaasontsteking zijn, al zou je dan verwachten dat het juist veel kleine plasjes zijn.

kan je morgen niet vast een urinemoster naar je eigen da brengen??
Neen, blaasontsteking is het niet,  daarvoor zijn de plassen veeeeeels te groot.
Door kaszi
#2566312
Terug van DA,  Diabetis is het niet.

Er werd bloed en urine naar het labo gestuurd voor onderzoek.
Hij denkt aan Cushing  :-[
Indien Cushing komen er nog allerlei onderzoeken, nu maar hopen dat het geen tumor is. 
Door smulpaap
#2566337
Nou in elk geval fijn dat je zo snel bent geweest . Ik heb een Herder met Cushing gehad , ze heeft er toch nog ruim 4 jaar mee geleeft
En ja dat vele drinken en plassen , dat was met haar ook heel erg , en later ook incontinent hoor
Door flodder en dwarrel
#2567284
ik moest ook gelijk aan cushing denken daar Flodder dezelfde klachten had......Ze had naast veel drinken en plassen ook enorme trek
Flodder wordt behandeld met chinese kruiden en reageert daar heel goed op
Door smulpaap
#2567324
flodder en dwarrel schreef: ik moest ook gelijk aan cushing denken daar Flodder dezelfde klachten had......Ze had naast veel drinken en plassen ook enorme trek
Flodder wordt behandeld met chinese kruiden en reageert daar heel goed op


Alleen de Chinese kruiden ?
Door kaszi
#2567341
Flodder en Dwarrel, je hebt PB.

We wachten nog op de bloedresultaten, hoop ze snel te hebben, want dan moeten er nog een aantal onderzoeken gedaan worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door