Vragen over pens

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vragen over pens

Berichtdoor Barfplaats

cactus-girl
3-sterren

Vragen over pens

Berichtdoor cactus-girl » Ma 07 Jan 2013, 22:48

Nog een week of 3 en dan gaan we helemaal over op BARF  :D
Heb er ontzettend veel zin in en kan eigenlijk niet wachten om te beginnen, maar ik wil eerst de KVV op maken.

De afgelopen weken heb ik mooi de tijd gehad om van alles te kopen zodat we nu een gevarieerd menu in de vriezer hebben liggen.

Nu was ik vanavond o.a. de runderpens aan het portioneren. Is het normaal dat er veel vet aan zit? Of verschilt het per diersoort?

Hoe doen jullie dat met het vet, laten zitten en en samen met de pens aan je hond geven of haal je het weg?

Ik heb het zelf weggehaald, maar wat een werk zeg. Van de 5 kilo bleef er maar 3,8 kilo over  :o

Ik neem aan dat iets vet mag in het menu toch? Ik houd zelf helemaal niet van vet aan mijn eigen vlees, moet mij ook echt beheersen om niet alles voor de honden eraf te snijden.  ::)
TMG1961
5-sterren

Re: Vragen over pens

Berichtdoor TMG1961 » Ma 07 Jan 2013, 22:54

Ik haal het meeste vet weg. Kleine sliertjes laat ik zitten.
Persoonlijk vind ik runderpens het meeste vet hebben, Lams pens heeft relatief weinig vet..althans die ik heb.
Hanny
5-sterren

Berichtdoor Hanny » Ma 07 Jan 2013, 23:33

Wij snijden de dikke bonken vet eraf. De rest wordt gevoerd.

Vanochtend hadden we het er nog over, dat je alles gaat malen, wat een hak en knip werk.
Tom maalde een paar hoentjes voor de pup, ze is bijna klaar met wisselen en dan gaat ze weer zelf kauwen.
Vandaar dat we ineens aan je dachten.

Hanny
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Di 08 Jan 2013, 02:24

Ik snij ook het meeste vet weg.
De laatste ru. pens die ik gehad heb, daar zaten platen vet in zo groot als een Turks brood  :-X
Maar beetje vet mogen ze echt wel hebben hoor  ;)
Kim en Casper
4-sterren

Berichtdoor Kim en Casper » Di 08 Jan 2013, 10:01

Ik heb net een runderpens geknipt en er zat niet veel vet aan. Heb dus gewoon alles eraan laten zitten.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Di 08 Jan 2013, 19:11

Als er echt van die bonken vet aan zitten haal ik die eraf en gooi ik ze weg. Iets vet mag er best aan zitten.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Di 08 Jan 2013, 20:50

Hier ook, de bonken vet gaan eraf, niet in de kliko maar voor de meeuwen :D Het beetje vet wat rest is voor de honden.
cactus-girl
3-sterren

Berichtdoor cactus-girl » Di 08 Jan 2013, 23:50

@Hanny, ik ga niet alles malen hoor, alleen botwerk. Ik heb de pens in stukken gesneden en geportioneerd. Dus dat valt weer mee.  :D

Oké, dan heb ik er wel goed aan gedaan om het ergste weg te halen. Was even benieuwd naar andere meningen. Bedankt daarvoor!

Vanavond heb ik de lamspens geportioneerd en daar zat nagenoeg geen vet aan.  :biggrin2: Ik weet wat ik de volgende keer weer bestel  :D
Senna99
5-sterren

Berichtdoor Senna99 » Wo 09 Jan 2013, 11:39

Lamspens zit idd veel minder vet aan. Geitenpens ook.
Maar ik moet zeggen dat ik meestal runderpens heb waar niet overdreven veel vet aan zit.
Ik doe het net als Olga (mevroi Kruim). Als er onwijs veel vet aan zit dan snij ik het er af. Maar een beetje vet laat ik gewoon zitten. Ik let er wel op met portioneren dat het vet een beetje verdeeld wordt over de zakjes.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”