Update: Bambi het rauw etende roofdier

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Zo 06 Jan 2013, 17:53

Volgens mij gaat het goed komen: heb vanochtend gemalen kalkoennekken (= nieuwe soort) neergezet, en die eet ze zonder lange tanden op. Daarnet dacht ik: kom, wie niet waagt, die niet wint, dus heb ik een lepel gemalen ganzenhart (= nieuwe soort) + dooivocht met een lepel konijnorgaan (hart, lever, long) + dooivocht gemengd en voor haar neergezet > kon nog net het schoteltje redden! Heb haar zelden d'r bordje zo goed leeg zien eten!

Het enige wat nu nog ontbreekt zijn nier en vis, maar met een menu van biologische kip (hele, gemalen), konijn (gemalen vlees, orgaan en koppen), gans (gemalen vleesbot + hart), eend (gemalen vleesbot) en kalkoen (gemalen nekken) loopt ze vooreerst geen tekorten op, toch? Van nier en vis maal ik zelf wel een keer een prutje voor d'r - eerst maar even het huidige menu bestendigen.

Ah, wat kun je dan een trotse (en opgeluchte) kattenmoeder zijn! :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Anne in Duitsland op Zo 06 Jan 2013, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Re: Update: Bambi het rauw etende roofdier

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Zo 06 Jan 2013, 18:53

Zo joh, das toch ontzettend mooi!!!!! Kan mij jouw opluchting goed voorstellen.
Volgens mij is de samenstelling best wel goed hoor, 5 verschillende dieren!
wijkje
5-sterren

Berichtdoor wijkje » Zo 06 Jan 2013, 19:09

Anne in Duitsland schreef:

Herkenbaar ;) Maar fijn dat Bambi langzaam steeds meer eet. Ligt in ieder geval niet aan de naam. Bambi hier moet ik voor waken dat hij niet teveel krijgt..
Meneer is wel wat aangekomen :-[
Maar zoektocht naar wat ze wel/niet lusten kost soms wat geduld. Voordat ik hier beetje in de gaten had wat de heren wel/niet lusten.
Caro2012
2-sterren

Berichtdoor Caro2012 » Zo 06 Jan 2013, 21:16

Anne in Duitsland schreef:Volgens mij gaat het goed komen: heb vanochtend gemalen kalkoennekken (= nieuwe soort) neergezet, en die eet ze zonder lange tanden op. Daarnet dacht ik: kom, wie niet waagt, die niet wint, dus heb ik een lepel gemalen ganzenhart (= nieuwe soort) + dooivocht met een lepel konijnorgaan (hart, lever, long) + dooivocht gemengd en voor haar neergezet > kon nog net het schoteltje redden! Heb haar zelden d'r bordje zo goed leeg zien eten!

Het enige wat nu nog ontbreekt zijn nier en vis, maar met een menu van biologische kip (hele, gemalen), konijn (gemalen vlees, orgaan en koppen), gans (gemalen vleesbot + hart), eend (gemalen vleesbot) en kalkoen (gemalen nekken) loopt ze vooreerst geen tekorten op, toch? Van nier en vis maal ik zelf wel een keer een prutje voor d'r - eerst maar even het huidige menu bestendigen.

Wat leuk om te horen dat Bambi het zalig vindt.
Snap je helemaal hoor dat je dat een super trotse kattenmoeder bent ;) Geniet er maar lekker van.
Mooie kat hoor die Bambi.
Mowgli
5-sterren

Berichtdoor Mowgli » Zo 06 Jan 2013, 22:00

Gefeliciteerd met de nieuwe vers-gourmet Bambi :) Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat hij tekorten oploopt met dit menu. Zeker niet omdat hij buiten ook nog zelf jaagt. En wie weet gaat hij t.z.t. ook nog andere soorten eten. Hij is uiteindelijk ook om w.b.t. het vers etn ;)
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 07 Jan 2013, 12:11

Knap kind!
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Ma 07 Jan 2013, 21:50

Mowgli schreef:Gefeliciteerd met de nieuwe vers-gourmet Bambi :) Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat hij tekorten oploopt met dit menu. Zeker niet omdat hij buiten ook nog zelf jaagt. En wie weet gaat hij t.z.t. ook nog andere soorten eten. Hij is uiteindelijk ook om w.b.t. het vers etn ;)

Mevrouw Bambi laat nuffig weten dat ze een zij is :P, en dat ze pas weer buiten gaat jagen als iemand die miezerige regen uitzet. >:(

Maar verder gaat het best naar behoren zo! Het ganzenhart schijnt echt heel lekker te zijn, daar slurpt ze altijd veel van naar binnen.
Sannetje
2-sterren

Berichtdoor Sannetje » Vr 11 Jan 2013, 11:13

Ik vind het echt leuk om te lezen hoe Bambi ineens steeds meer gaat barfen. Ze lust al aardig wat inmiddels.

Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat kalkoenbot ook rauw erg splintert, maar het kan dus geen kwaad om dat gewoon te voeren?
Mowgli
5-sterren

Berichtdoor Mowgli » Vr 11 Jan 2013, 13:21

Anne in Duitsland schreef:Mevrouw Bambi laat nuffig weten dat ze een zij is :P,
Oeps, mijn welgemeende excuses mevrouw Bambi, ik wilde u niet beledigen....
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Vr 11 Jan 2013, 13:39

Sannetje schreef:Ik vind het echt leuk om te lezen hoe Bambi ineens steeds meer gaat barfen. Ze lust al aardig wat inmiddels.

Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat kalkoenbot ook rauw erg splintert, maar het kan dus geen kwaad om dat gewoon te voeren?

Dit zijn gemalen kalkoennekken, dus het bot is heel fijn en daardoor kan het geen kwaad dat te voeren. Ook ongemalen kalkoennekken kun je voeren (onze honden eten die), al vinden sommige mensen ze te hard (ik niet, ik kom met een snoeischaar probleemloos door een biologische nek van 600 gram). Maar nekken bestaan uit wervels, en die splinteren niet. Kalkoenpoten bevatten ronde botten, die vrij hard zijn en daardoor scherp splinteren. Al zijn er ook mensen die die probleemloos voeren.

Overigens miept Bambi vandaag met d'r kalkoenbot. >:( Heb er net wat gemalen konijnenorgaan doorheen gegaan, en toen at ze maar liefst een hele molecuul ervan op. Grrr. We gaan dus nog maar even door met onze battle of the wills. :boxing:
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Vr 11 Jan 2013, 13:40

Mowgli schreef:Oeps, mijn welgemeende excuses mevrouw Bambi, ik wilde u niet beledigen....

:biggrin2:
Mowgli
5-sterren

Berichtdoor Mowgli » Vr 11 Jan 2013, 18:05

Anne in Duitsland schreef: Grrr. We gaan dus nog maar even door met onze battle of the wills. :boxing:
Go girl! :jerry:
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”