KVV / BARF bij slokdarmverlamming ?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Do 03 Jan 2013, 16:31

Weet niet of ik het hier bij gezondheid moet stellen of in de KVV hoek, maar ik gok hier bij gezondheid dus hoop dat het goed staat  :-[

De hond van een vriendin heeft een slokdarmverlamming, en heeft altijd brokjes (geweekt) gegeten via een speciaal ritueel ... Dat ging goed, maar tegenwoordig eet ze haar brokjes niet meer en wil het baasje graag weten hoe ze haar kanjer met KVV of eventueel vlees kan voeren.
Haar verhaal heb ik even gekopieerd (met toestemming) van het Labradorforum, misschien is er hier iemand die haar kan helpen met advies ?

Ik heb Terra over moeten zetten op zacht voer (KVV). Maar Terra heeft snel last van maagzuur (door de slokdarmverlamming).

Ik bedacht me vanmorgen dat ik ooit eens had gelezen dat KVV wellicht zorgt voor een hogere zuurtegraad in de maag. Nu wil ik voor Terra dus zo min mogelijk zure maagsappen, dat de slokdarm niet zo snel irriteert..

Heeft iemand tips qua KVV? Kan het helpen om bijvoorbeeld een lichtere variant te nemen? Is pens te zwaar?
Of is met KVV de maag sowieso te zuur?

Daarnaast las ik ergens dat maagzuurremmers icm KVV ook niet goed is?
Unicorn
1-ster

Re: KVV / BARF bij slokdarmverlamming ?

Berichtdoor Unicorn » Vr 04 Jan 2013, 22:33

Ik kan je zelf helaas geen advies geven want ik heb met een slokdarmverlamming geen ervaring. Wel vond ik dit topic

http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=2
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 06 Jan 2013, 08:21

Monique77 schreef:Weet niet of ik het hier bij gezondheid moet stellen of in de KVV hoek, maar ik gok hier bij gezondheid dus hoop dat het goed staat  :-[

De hond van een vriendin heeft een slokdarmverlamming, en heeft altijd brokjes (geweekt) gegeten via een speciaal ritueel ... Dat ging goed, maar tegenwoordig eet ze haar brokjes niet meer en wil het baasje graag weten hoe ze haar kanjer met KVV of eventueel vlees kan voeren.
Haar verhaal heb ik even gekopieerd (met toestemming) van het Labradorforum, misschien is er hier iemand die haar kan helpen met advies ?

Ik heb Terra over moeten zetten op zacht voer (KVV). Maar Terra heeft snel last van maagzuur (door de slokdarmverlamming).

Ik bedacht me vanmorgen dat ik ooit eens had gelezen dat KVV wellicht zorgt voor een hogere zuurtegraad in de maag. Nu wil ik voor Terra dus zo min mogelijk zure maagsappen, dat de slokdarm niet zo snel irriteert..

Heeft iemand tips qua KVV? Kan het helpen om bijvoorbeeld een lichtere variant te nemen? Is pens te zwaar?
Of is met KVV de maag sowieso te zuur?

Daarnaast las ik ergens dat maagzuurremmers icm KVV ook niet goed is?

Ik denk dat het hogere maagzuurgehalte helemaal geen probleem gaat vormen. Dus ik zou deze hond zeker op KVV zetten. Dat hapt veel makkelijker weg! Ik ken diverse honden die hun resterende leven gewoon KVV of gemalen barf hebben gegeten met slokdarmverlamming. Geven ze dus ook maagzuurremmers? Kunnen ze niet zonder? En bijv. Maagcompositum geven?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”